پیروزی انقلاب ضربه‌ای مهلک برای دشمنان ایران و اسلام بود
کد خبر: 3814308
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

پیروزی انقلاب ضربه‌ای مهلک برای دشمنان ایران و اسلام بود

گروه سیاست و اقتصاد ــ جانشین سپاه ثارالله استان کرمان پیروزی انقلاب اسلامی را ضربه‌ای سخت و مهلک برای دشمنان ایران و اسلام دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی لقمه‌ای چرب و منطقه‌ای استراتژیک را از دشمنان گرفت.

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار محمد مطهری، جانشین سپاه ثارالله استان کرمان امروز، 3 خردادماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان، پیروزی انقلاب اسلامی را ضربه‌ای سخت و مهلک برای دشمنان ایران و اسلام دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی لقمه‌ای چرب و منطقه‌ای استراتژیک را از دشمنان گرفت.
وی توطئه علیه جمهوری اسلامی را قدمتی ۴۰ ساله دانست و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان توطئه‌های خود را آغاز و حتی به فکر حمله نظامی افتادند اما در طبس زمین‌گیر شدند.
جانشین سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: بالاخره دشمن بعد از ارزیابی و مشاهده کردن ضعف‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تصمیم گرفت با استفاده از ارتش بعث عراق با کشور ما وارد جنگ شود، در آن زمان وضعیت سیاسی کشور ما لیبرال‌گونه بود و اقتصاد نیز به روال عادی نرسیده و شرایطی بدتر از سیاست داشت.
مطهری تصریح کرد: شرایط نظامی نیز به دلیل تصمیمات غلط لیبرال‌ها و کاهش مدت سربازی از ۲۴ ماه به ۱۲ ماه و ورود سربازها به محل زندگی خودشان نیز مبهم و پیچیده شده و یگان‌ها تقریبا از هم پاشیده بودند.
وی با اشاره به اینکه دشمن این شرایط را می‌دانست و پیروزی خود را قطعی می‌دید، گفت: ارتش بعث عراق به ایران حمله کرد و در اندک زمانی بخش‌های مهم پنج استان ما را اشغال، مردم زیادی را آواره و ۹ ماه این مناطق را در اختیار داشت و بنی‌صدر نیز هیچ کاری نتوانست انجام دهد.
جانشین سپاه ثارالله کرمان آغاز ‌پیروزی‌ها و روحیه رزمندگان ایرانی را روزی دانست که امام خمینی«ره» فرماندهی کل قوا را بر عهده گرفت و ادامه داد: از همان روزها بود که با شعار فرمانده کل قوا، خمینی روح خدا عملیات‌هایی موفق و مناطقی آزاد شدند.
مطهری به آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس پرداخت و با تأکید بر اینکه از همان ابتدا هم مردم ما با دست خالی ۳۴ روز دشمن را پشت دروازه خوزستان نگه داشتند، یادآور شد: کتاب سیده زهرا حسینی را بخوانید چرا که رشادت‌ها را به‌خوبی به تصویر می‌کشد.
وی پیروزی در بیت‌المقدس را برای دشمنان سخت دانست و بیان کرد: آنان در پی آن شدند تا تأثیر این فتح را کم کنند، پس دست به دامان کشورهای عربی منطقه شدند، آنها هم رژیم صهیونیستی را تجهیز و به جنگ با لبنان فرستادند تا تاثیر روانی پیروزی ایران را کاهش دهند.
انتهای پیام

captcha