استان کرمان در انجام کارهای خیر پیشگام بوده است
کد خبر: 3813765
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
موحد:

استان کرمان در انجام کارهای خیر پیشگام بوده است

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان در انجام کار‌های خیر پیشگام بوده است، گفت: انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان حدود ۵۰۰ خانوار از زندانیان بی‌بضاعت را تحت پوشش درمانی، تحصیلی، خرید جهیزیه و ... قرار داده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز چهارشنبه، 1 خرداد در نشست مجمع عمومی سالیانه انجمن حمایت از زندانیان کرمان گفت: انجمن حمایت زندانیان در سال 1327 شکل گرفته است.
وی با طرح این سؤال که چرا برخی از زندانیان تکرار جرم دارند؟ افزود: برخی از مجرمان جرایم خاص بازگشت دوباره به زندان دارند و به عنوان مثال در سرقت، در ایران حدود 66 درصد امکان بازگشت مجرم پس از آزادی به زندان وجود دارد.
موحد با مطرح کردن اینکه آیا ساز و کارهای اصلاح تربیتی مؤثر نیست؟ بیان کرد: شاید برخی از اصلاح تربیت‌ها مؤثر نیست یا مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فرد مجرم را دوباره به سمت جرم سوق می‌دهد و فرد بازگشت مجدد به زندان دارد.
وی تصریح کرد: باید زندان برای فرد عبرت‌آموز باشد، ضمن آنکه رنج و عذاب ناشی از تحمل زندان زیاد است اما با وجود این تجربه تلخ، فرد پس از آنکه وارد جامعه شد عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دوباره آن را به سمت جرم می‌کشاند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با انتقاد شدید از برخی رفتار افراد جامعه با فردی که از زندان آزاد شده، بیان کرد: جامعه فردی که از زندان آزاد شده را به جای آنکه جذب کند، طرد می‌کند و خود فرد و خانواده وی دچار مشکلات زیادی می‌شوند.
وی انجمن حمایت از زندانیان را پل ارتباطی بین زندانیان، اداره زندان و خیرین جامعه دانست و تصریح کرد: این انجمن باید با خیرین برای حمایت‌های مختلف از زندانیان ارتباط برقرار کند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که استان کرمان در انجام کارهای خیر پیشگام بوده است، تأکید کرد: انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان حدود 500 خانوار از زندانیان بی‌بضاعت را تحت پوشش درمانی، تحصیلی، خرید جهیزیه و ... قرار داده است.
انتهای پیام

captcha