طلبه همدانی قربانی کدام اشتباه شد؟
کد خبر: 3807123
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

طلبه همدانی قربانی کدام اشتباه شد؟

گروه شبکه اجتماعی ــ یک روز پس از شهادت طلبه بی‌گناه همدانی، واکنش‌های فعالان سیاسی و اجتماعی در شبکه‌های اجتماعی ادامه دارد.

طلبه همدانی، قربانی کدام اشتباه بود؟به گزارش ایکنا؛ یک روز پس از شهادت طلبه بی‌گناه همدانی به دست یک شرور، واکنش‌های مجازی ادامه دارد.

علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در توییتی با انتقاد از شورای عالی فضای مجازی و شخص وزیر ارتباطات نوشت: عامل شهادت طلبه همدانی به درک رسید ولی زمینه‌سازان این فجایع نیز می‌بایست پاسخگوی سهل‌انگاری‌شان باشند.

سه مدل واکنش به شهادت طلبه همدانی

زاکانی بر گزاره «بی در و پیکربودن فضای مجازی» که گزاره رایج در ادبیات موافقان فیلترینگ و محدودیت‌های مجازی است، تأکید می‌کند و سهل‌انگاری را به نهادهایی همچون دولت و مجلس منتسب می‌کند. 

در مقابل، عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی اسبق دولت در دوران اصلاحات، پلیس را مورد سؤال قرار می‌دهد و اعتقاد دارد اولویت‌های امنیتی کشور به درستی شناسایی نشده است. وی در توییتی نوشته است:

سه مدل واکنش به شهادت طلبه همدانی

اما میلاد دخانچی، دکترای مطالعات فرهنگی و مجری تلویزیون در واکنشی بر خلاف دو رویکرد قبلی، ریشه واقعه را در ضعف فرهنگی جامعه و عدم استفاده درست از ظرفیت روحانیون جست‌وجو می‌کند، در حالی که معتقد است این جایگاه می‌توانست حل‌کننده بسیاری از مشکلات لاینحل کشور باشد: 

سه مدل واکنش به شهادت طلبه همدانی

انتهای پیام

captcha