برگزاری مسابقات سراسری قرآن در فروردین‌ماه در کرمان
کد خبر: 3800409
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

برگزاری مسابقات سراسری قرآن در فروردین‌ماه در کرمان

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به برگزاری چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در کرمان گفت: ثبت‌نام مرحله شهرستانی این مسابقات تا ۲۰ فروردین‌ماه سال جاری ادامه دارد.

حجت‌الاسلام مختار یعقوبی، رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو با اشاره به آغاز رقابت‌های چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مسابقات سراسری سازمان اوقاف هر ساله با آغاز رقابت‌های شهرستانی شروع می‌شود ودر ادامه با برگزاری این رقابت‌ها مرحله کشوری ادامه می‌یابد.
وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات فروردین‌ماه امسال برگزار می شود، افزود: این مسابقات ویژه رده سنی بزرگسال در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰جزء، حفظ ۱۰جزء، حفظ ۵جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، ، اذان،تواشیح و دعاخوانی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام یعقوبی بیان کرد: ثبت‌نام برای حضور در این مسابقات از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی www.quraniran.ir اعلام شده و برای آن دسته از متقاضیانی که برای ثبت‌نام اینترنتی محدودیت دارند، امکان مراجعه حضوری به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها و ثبت‌نام از این طریق تا ۲۰ فروردین فراهم شده است. 
رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمان تصریح کرد: سازمان اوقاف تنها متولی برگزارکننده مسابقات در سطح جهان اسلام است که هر ساله مسابقات قرآن کریم را در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌کند و در نهایت با برگزاری مسابقات بین‌المللی، ترویج فعالیت‌های قرآنی را در دستور برنامه‌های قرآنی خود دارد.
وی تأکید کرد: این سازمان با همکاری اداره آموزش و پرورش مسابقات قرآنی دانش‌آموزی را به صورت مشترک برگزار می‌کند که در همین راستا سی‌وهفتمین دوره مسابقات دانش‌آموزی استان کرمان در ۱۴ گروه و رشته قرآنی سال گذشته برگزار شد.
انتهای پیام

captcha