دهه چهارم انقلاب دهه حضور فعال جوانان در عرصه‌های مختلف است
کد خبر: 3794334
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

دهه چهارم انقلاب دهه حضور فعال جوانان در عرصه‌های مختلف است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرمان دهه چهارم انقلاب را دهه حضور فعال جوانان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه علمی دانست و گفت: جوانان کرمانی باید این مسیر را با تاسی از ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان، بهتر از گذشته پیش ببرند و در علم و پژوهش پیشتاز باشند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌لاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان در خطبه‌های نمازجمعه این شهر کنگره 6 هزار و 500 شهید استان کرمان را بزرگ، برجسته و باشکوه خواند و تصریح کرد: این کنگره در حوزه‌های فرهنگی و کمک‌رسانی به قشرهای ضعیف جامعه ادامه پیدا می‌کند.
حجت‌لاسلام علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: از برگزار کنندگان این کنگره که رسانه ملی و مطبوعات، توجه مردم را به سمت آن کشاندند و پیام مهم رهبر بزرگ انقلاب اسلامی برای مردم کرمان را در پی داشت تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی با تأکید بر اینکه این کنگره به بهترین وجه ممکن برگزار شد، ادامه داد: پیام رهبر انقلاب اسلامی به مردم کرمان که نجابت، مؤمن بودن و در صحنه انقلاب حضور داشتن را نشان می‌داد بسیار ارزشمند است، باید همان طور که ایشان از جوانان خواسته‌اند که در عرصه‌ها حضور پررنگی داشته باشند، برنامه‌ریزی کنیم و طبق خواسته ایشان ادامه دهیم.
حجت‌لاسلام علیدادی‌سلیمانی دهه چهارم انقلاب را دهه حضور فعال جوانان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه علمی دانست و گفت: جوانان کرمانی باید این مسیر را با تاسی از 6 هزار و 500 شهید استان، بهتر از گذشته پیش ببرند و در علم و پژوهش پیشتاز باشند.
وی به بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان کشور که به گام دوم معروف شده است پرداخت و تأکید کرد: ایشان دانش را وسیله عزت و قدرت دانستند و علم در خدمت بشریت را از جوانان کشور خواستار شده‌اند.
وی با اشاره به این بیانیه که در آن به حرکت پرشتاب علمی اشاره شده اما در برخی از علوم عقب هستیم، تصریح کرد: شتاب علمی ما بالا است اما باید به شدت ادامه پیدا کند تا عقب‌ماندگی را جبران کند ما باید از این بیانیه بیاموزیم که راه علمی نیاز به جهاد دارد.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه بعد از ورود اسلام به ایران، دروازه‌های علمی به روی همگان گشوده شد، بیان کرد: اسلام در ایران دیدگاه طبقاتی را از بین برد و علم و آموزش آن به طبقات مختلف راه پیدا کرد و دانشمندان بزرگی تربیت شده و خدمات زیادی را ارائه کردند.
حجت‌لاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد گفت: این نهاد در رسیدگی به محرومان و مستضعفان موفق و فعال بوده و خدمات برجسته‌ای را انجام داده که نیازمند است تا در زمینه‌های مختلف به آن کمک کنیم.
وی به روز درختکاری اشاره و با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست، حفظ بخشی از زندگی را در پی دارد، عنوان کرد: نباید از کنار آن به سادگی عبور کرد چراکه محیط زیست یکی از ثروت‌های الهی است و هر یک از ما باید یک درخت را غرس کنیم.
حجت‌لاسلام علیدادی‌سلیمانی به رحلت آیت‌الله مومن، مدرس حوزه علمیه قم و عضو فقید فقهای شورای نگهبان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه ایشان از بزرگان و شخصیت‌های برجسته بودند که همواره همراه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بودند، گفت: تشییع پیکر این بزرگوار نشان‌دهنده این موضوع است که این مرد تا چه اندازه به اسلام خدمت کرد.
انتهای پیام

captcha