پس از انقلاب هر سال ۱۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است
کد خبر: 3787961
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶

پس از انقلاب هر سال ۱۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان درباره افزایش تولید در مقایسه با سال ۵۷ گفت: تولید ۴.۷ برابر شده و هر سال ۱۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شده؛ ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر سالانه وارد بازار کار شدند که البته این آمار در کرمان تا ۳۰ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش ایکنا از کرمان، جعفر رودری، مدیر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 16 بهمن در نشست خبری گفت: در سال ۵۷ تقریباً بودجه کشور ۱۲۳ میلیارد تومان بود و حدود ۳ و نیم میلیارد آن در قالب طرح بودند و بیش از ۹۷ درصد آن به‌صورت متمرکز بود. 
وی افزود‌: حدود ۴.۸ درصد بودجه به نظام استانی  اختصاص می‌یافت اما امروزه حدود ۱.۳ درصد آن در قالب نظام استانی توضیح می‌شود. 
رودری گفت: همچنین بعد از انقلاب ما گرایش به تنظیم برنامه‌های راهبردی داریم و با تدبیر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۴ در یک افق ۲۰ ساله تا ۱۴۰۴ انجام شد. 
مدیر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان تصریح کرد: در حال حاضر ۸۴۲ پیمانکار در بیش از هزار رشته کار می‌کنند. ایران بعد از چین بالاترین رشد شاخص انسانی را داشته است که در سال ۵۷ ما رتبه ۱۲۰ را داشتیم که امسال به رتبه ۶۰ رسیدیم.
رودری درباره رشد جمعیت کرمان تأکید کرد: جمعیت استان ما حدود ۲.۷ برابر شده است و البته نرخ رشد در کرمان از میانگین کشوری بالاتر است. 
مدیر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به حوزه آموزشی اظهار کرد: شاخصه آموزشی ۴۲ درصد بود که امروزه ۸۵.۴ درصد است. سهم دانش‌آموزان دختر ۴۲ درصد و امروزه بیش از ۴۸ درصد افزایش یافته است و این آمار در دانشگاه نیز به همین شکل است و با افزایش چشمگیری مواجه است. 
انتهای پیام
captcha