اجرای مجالس تعزیه در روستای ده‌زیار کرمان
کد خبر: 3784240
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

اجرای مجالس تعزیه در روستای ده‌زیار کرمان

گروه فرهنگی ـ همزمان با ایام حزن و اندوه شهادت حضرت زهرا(س) آیین تعزیه‌خوانی در روستای ده‌زیار از توابع بخش چترود کرمان با اجرای مجلس تعزیه حبیب‌بن‌مظاهر در حال برگزاری است.

اجرای مجالس تعزیه در روستای ده‌زیار کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، علی افضلی، مدیر هماهنگی هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار امروز شنبه، 6 بهمن در جمع خبرنگاران گفت: برای اجرای تعزیه در فاطمیه کار تمرین اعضای هیأت از حدود دو ماه پیش آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه در دهه اول فاطمیه پنج مجلس تعزیه در روستای ده‌زیار کرمان برگزار می‌شود، افزود: این مجالس تعزیه از مجالس تعزیه غریب انتخاب شده که معمولا کمتر اجرا می‌شوند.
مدیر هماهنگی هیأت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار بیان کرد: به ترتیب مجالس تعزیه حبیب بن مظاهر، شهادت دو طفلان مسلم(ع)، شهادت شاهچراغ(ع)، شهادت امام حسین(ع) و شهادت حضرت زهرا(س) از تاریخ چهارم تا هشتم بهمن در روستای ده‌زیار برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این مجالس تعزیه هر شب در مسجد جوادالائمه(ع) و بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار می‌شود، تصریح کرد: زمان اجرای هر تعزیه تقریبا دو ساعت در نظر گرفته شده است.
یادآور می‌شود، روستای ده‌زیار خاستگاه تعزیه استان کرمان و در فاصله 35 کیلومتری شمال شهر کرمان واقع شده که در تمام مناسبت‌های مذهبی مجالس تعزیه در آن برپا می‌شود.
انتهای پیام

captcha