زکات قربانی مسائل دیگر نشود
کد خبر: 3743132
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳
حجت‌االاسلام نکونام:

زکات قربانی مسائل دیگر نشود

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: زکات را قربانی مسائل دیگر نکنید، چراکه باید در چارچوب و ضوابط خودش باشد.

نباید زکات را قربانی مسائل دیگر کرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز 10 شهریورماه در آیین گردهمایی  فعالان زکات در استان، بیان کرد: اولا زکات را جدی بگیرید و ثانیا میان زکات واجب و مستحب فرق بگذاریم چراکه هر کدام شرایط خود را دارد.
وی در ادامه افزود: در بعضی از فرهنگ‌سازی‌ها و برنامه‌ها، زکات مستحب و زکات واجب خلط شده و موجب شده تا مسائلی که نمی‌توان اسم آن را زکات گذاشت در مجموعه وارد شود و این مصلحت نیست.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: زکات را قربانی مسائل دیگر نکنید چراکه باید در چارچوب و ضوابط خودش باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام بیان کرد: خداوند در سوره آل عمران آیه 180 افرادی که انفاقات و مسائل اقتصادی را در اسلام را سبک شمرده و دارایی‌های خود را در ضرورت‌های نظام اسلامی لحاظ نمی‌کنند، تهدید بسیار تکان‌دهنده‌ای کرده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه این آیین گفت: خدماتي كه در جمهوري اسلامي توسط مسئولان نظام انجام مي شود نيازمند همراهي مردم است چراكه اگر مردم و خیرین برای رسیدگی به ضعفا و فقرا در كنار دولت نباشند، شاید دولت به تنهایی کاری از پیش نبرد.
اقبال عباسی افزود: لازم است مسئولان براي افرادي كه ثروت خود را در اختيار آن‌ها به منظور رسیدگی به فقرا، ضعفا و نيازمندان قرار مي دهند، اعتماد ايجاد كنند که این پول در کجا و به چه منظوری هزینه خواهد شد و پس از وصول می‌بایست نشاط و امید را در میان افرادی که زکات می‌دهند ایجاد کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: زکات یک واجب الهی است و هرکسی در هر شرایط و هر موقعیتی به هر اندازه‌ای می‌تواند دست‌گیری و کمک کند، اما می‎بایست به این مهم توجه داشت که زکات روال، احکام و شرایط خود را دارد.
وی در ادامه بیان کرد: متوليان اين امر مي‌بايست فرهنگ سازي کرده و فرهنك غني زكات را بیش از پیش تقویت و امر زكات را احيا كنند.
عباسی با اشاره به وضعیت اقتصادی و توان مالی مردم، یادآوری کرد : چهارمحال و بختیاری نسبت به استان‌های دیگر در بحث زکات وضعیت مناسبی دارد و از سال 92 تا سال گذشته میزان زکات به شش میلیارد تومان رسیده است.
انتهای پیام

captcha