سنت وقف در برخی نقاط فارس كم‌رنگ شده است/ لزوم استفاده از وقف برای ایجاد اشتغال پایدار
کد خبر: 3727386
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
شهبازی:

سنت وقف در برخی نقاط فارس كم‌رنگ شده است/ لزوم استفاده از وقف برای ایجاد اشتغال پایدار

گروه اجتماعی ـ امام جمعه بخش ششده و قره بلاغ فسا بر لزوم توجه مردم به وقف تأکید کرد وگفت: در برخی نقاط استان، مسئله وقف کمرنگ شده است که باید به فرهنگ‌سازی در این رابطه پرداخت و از این طریق بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی جامعه امروز را حل کرد.

سنت وقف در برخی نقاط فارس كم‌رنگ شده است/ لزوم استفاده از وقف برای ایجاد اشتغال پایدار

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام شهبازی، امام جمعه بخش ششده و قره‌بلاغ فسا امروز، 12 تیرماه در مراسم کلنگ‌زنی طرح توسعه فاز اول حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) ششده و قره بلاغ فسا گفت: سنت حسنه وقف کارکردهای بی شماری دارد که از جمله آن‌ها اشتغال پایدار و درآمدزایی برای مساجد، ایتام، سادات و .... است.

وقف بر آینده دین‌داری تأثیرگذار است
وی با بیان اینکه وقف بر آینده دین‌داری، فرهنگ، شرف و عزت و عقیده بسیار تعیین‌کننده و تأثیرگذار است، گفت: اداره‌کل اوقاف فارس و سازمان اوقاف کشور با طرح توسعه این بقاع متبرکه در سطح کشور برای صد سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنند تا این اماکن به قطب فرهنگی برای نسل ما و نسل‌های آینده تبدیل شود.

كمبود وقف‌های جدید
شهبازی، مشکل حال حاضر را کمبود وقف‌های جدید دانست و گفت: اگر چه سازمان اوقاف به‌عنوان متولی اصلی تمامی موقوفات کشور است در حال حاضر مشکل کمبود وقف در برخی نقاط استان وجود دارد که در این راستا باید فرهنگ‌سازی بیشتری شود وهمه باید در این امر مشارکت کنیم.

تقدس‌زدایی از بقاع متبركه؛ از جنایات رضاشاه
امام جمعه بخش ششده و قره بلاغ فسا با بیان اینکه وقف یکی از مفاهیم بسیار مهم و سفارش شده اسلام است، گفت: یکی از جنایات رضاشاه و پسرش تقدس‌زدایی از بقاع متبرکه بوده و در این راستا اقدام به زندان کردن روحانیت و از بین بردن موقوفات می‌كرد.
وی همچنین بر لزوم پرداخت اجاره بها موقوفات تأکید کرد و گفت: این فرهنگ غلط از زمان رضا شاه کلید خورد و ضربه مهلکی را بر موقوفات سطح کشور وارد کرد.
شهبازی در ادامه بر لزوم مدیریت بخشش و امور خیر تأکید کرد و گفت: بر اساس آیات قرآن کریم مردم می‌توانند یک سوم از دارائی خود را وقف کنند.

امامزاده ابراهیم(ع)؛ نگین درخشان بخش ششده و قره بلاغ
وی، طرح توسعه فاز اول حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) ششده و قره بلاغ فسا را یک اقدام فرهنگی دانست و گفت: با این پروژه شاهد تحول بزرگی در زمینه فرهنگی در شهر ششده هستیم که نشان از صفای باطن مردم این خطه دارد.
شهبازی افزود: این امامزاده واجب‌التعظیم متعلق به همه اقشار مردم ششده با هر دین و مذهب و مسلک است تا این مکان مقدس به قطب فرهنگی منطقه تبدیل شود و در این راستا از مردم خواست تا با اهدای زمین به این امامزاده در توسعه هر چه بیشتر این حرم مطهر برای نسل‌های آینده مشارکت کنند.
شهبازی با تأکید به اینکه امامزاده ابراهیم(ع) نگین درخشانی از بخش ششده و قره بلاغ است، افزود: این امامزاده از نسل ائمه اطهار و پیغمبر اکرم(ص) است و همه باید در طرح توسعه این مکان مقدس مشارکت کنیم.
یادآور می‌شود، در این مراسم با همت مردم خیر ششده و قره بلاغ نسبت به واگذاری 4 ساعت آب چاه قنات ششده برای استفاده در آستان مقدس حضرت ابراهیم(ع) اقدام شد.
انتهای پیام

captcha