شیوه‌های پرداخت زکات فطره در همدان
کد خبر: 3721561
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

شیوه‌های پرداخت زکات فطره در همدان

گروه اجتماعی- معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان از شیوه‌های متنوع در پرداخت زکات خبرداد و افزود: علاوه بر استقرار هزار و ۷۰۰ پایگاه جمع آوری وجوهات فطریه و توزیع ۲۰۰ هزار پاکت فطریه در استان، راه‌هایی برای پرداخت الکترونیکی زکات فطریه در نظر گرفته شده است.

شیوه‌های پرداخت زکات فطره در همدان

جمشید محمدی، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: پرداخت زکات از سفارشات دین مبین اسلام است که با پرداخت آن می‌توان به رشد اقتصادی جامعه شتاب بخشید.
وی افزود: هزار و 700 پایگاه در میادین سطح شهر، مساجد، مراکز نیکو کاری و مصلاهای نماز عید فطر سراسر استان در قالب شورای زکات آماده جمع آوری وجوهات فطریه مردم ولایت مدار همدان است که از این تعداد 45 پایگاه در مصلی امام(ره) محل برگزاری نماز عید استقرار خواهد داشت.
وی با بیان اینکه پایگاه‌های جمع آوری زکات فطره تا یک روز پس از عید مستقر خواهند بود افزود: از میان هزار و 700 پایگاه مستقر در استان، 406 پایگاه در سطح شهر همدان است که از این تعداد 120 پایگاه مختص اداره بهزیستی است.
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اضافه کرد: همچنین، 200 هزار پاکت فطریه‌ در استان در حال توزیع است که از این تهداد 100 هزار پاکت متعالق به بهزیستی است که مبالغ جمع آوری شده از آن برای کمک به نیازمندان استفاده خواهد شد، شماره حساب 50005 بانک ملی نیز آماده دریافت وجوهات فطره مردم در سراسر استان است.
محمدی گفت: شماره‌گیری ۰۹۶۸۸۷۷ از تلفن ثابت و همراه، دانلود نرم افزار‌های سنا و سکه از کافه بازار، خودپردازها و پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی کمیته امداد به آدرس www.emdad.irشیوه‌های دیگر کمک‌های نقدی مردم نیکوکار استان در زمینه های مختلف اکرام ایتام و محسنین، نذر و قربانی، فطریه، کفاره عمد و غیر عمد، جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری، زکات واجب و مستحب است.
وی اشاره ای به طرح اکرام ایتام و محسنین داشت و افزود: در ده‌ماهه سال جاری حامیان نیکوکار استان ۱۱ میلیارد و ۴۱۶ میلیون تومان کمک داشته اند که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان عنوان کرد: وجوهات شرعی و امانی جمع آوری شده مردم در سال ۹۶، ۵/۲۷ میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال قبل خود رشد ۴۴ درصدی نشان می‌دهد.
انتهای پیام

 

captcha