آرامش قلب در ورود ذکر خدا به عرصه زندگی است
کد خبر: 3718587
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

آرامش قلب در ورود ذکر خدا به عرصه زندگی است

گروه معارف- معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: ذکر خدا به این معنا نیست که لقلقه زبان باشد، بلکه به معنای یاد خداست؛ اگر در اعمال خود به یاد خدا باشیم و این ذکر به عرصه زندگی ما وارد شود، در این‌صورت قلب ما آرامش می‌گیرد.

آرامش قلب در ورود ذکر خدا به عرصه زندگی نهفته است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام علی دین‌پرور، معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان، صبح امروز در جلسه جزء‌خوانی و تفسیر قرآن کریم که از سوی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، گفت: خداوند در آیه 28 سوره مبارکه رعد می‌فرماید « الَّذِينَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»؛ (هدايت شدگان) كسانى هستند كه ايمان آورده و دل‌هايشان به ياد خدا آرام مى‌گيرد، آگاه شوید که تنها یاد خدا آرام‌بخش دل‌هاست.
وی ادامه داد: بشر امروز، علی‌رغم همه پیشرفت‌هایی که داشته و امکاناتی که در اختیارش قرار دارد، دچار آشفتگی و اضطراب بوده و در حقیقت، آرامش واقعی گمشده بشر است. تختخواب‌ها راحت شده است، امکانات یک خواب راحت فراهم شده، اما خواب‌هایمان راحت نیست.
معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: خداوند در آیه شریفه به این نکته اشاره می‌کند که تنها عاملی که می‌تواند مایه آرامش انسان باشد، فقط ذکر خداست. خدا به بشر می‌گوید که زرق و برق دنیوی تو را به آرامش نمی‌رساند، بلکه ذکر و یاد خدا مایه اطمینان قلب است.
وی افزود: ذکر خدا محدود به تسبیح نیست؛ تسبیح تنها جلوه کوچکی از ذکر خداست، گرچه بسیار ارزشمند است و در روز قیامت کفه اعمال نیک ما را سنگین می‌کند، اما ذکر خدا تنها محدود به ادای اذکار با زبان نیست.
دین‌پرور اظهار کرد: ذکر خدا به این معنا نیست که لقلقه زبان باشد، بلکه به معنای یاد خداست؛ اگر در اعمال خود به یاد خدا باشیم و این ذکر به عرصه زندگی ما وارد شود، در این‌صورت قلب ما آرامش می‌گیرد.
معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: انسانی که ذکر خدا به عرصه زندگی‌اش کشیده شده، از کوره در نمی‌رود، دچار اضطراب و استرس نمی‌شود. وقتی ذکر را به زندگی خود کشیدیم، خدا هم دست ما را می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha