ایجاد اشتغال پایدار برای 151 مددجوی رزنی
کد خبر: 3695239
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰

ایجاد اشتغال پایدار برای 151 مددجوی رزنی

گروه اجتماعی- رئیس کمیته امداد شهرستان رزن عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون برای 151 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان با اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون تومان اشتغال پایدار ایجادشده است.

به گزارش ایکنا از همدان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان همدان، محمد مرادی، رئیس کمیته امداد شهرستان تویسرکان از توزیع 150 بسته سبد غذایی با همکاری اداره اوقاف این شهرستان در بین خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد تویسرکان خبر داد.
مرادی هزینه 150 بسته غذایی را 22 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد و گفت: برای هر سبد غذایی 150 هزار تومان هزینه شده است و تمامی مبلغ از محل کمک‌های مردمی و موقوفات واقفان تأمین‌شده است.
رئیس کمیته امداد تویسرکان گفت: سبد کالا شامل برنج، روغن نباتی، قند، سویا، خرما، رب گوجه‌فرنگی و ماکارونی بوده است که بر اساس نیازسنجی در میان خانواده‌های تحت حمایت توزیع شد.

24 مددجوی کبودراهنگی در طرح «شوق زیارت» به مشهد اعزام شدند
محمود ابراهیمی رئیس کمیته امداد شهرستان کبودرآهنگ بیان کرد: 24 مددجوی کمیته امداد شهرستان با کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده در طرح شوق زیارت و با بدرقه حجت‌الاسلام‌والمسلمین باقری، امام‌جمعه این شهرستان راهی این سفر معنوی شدند.
رئیس کمیته امداد کبودرآهنگ بابیان اینکه هزینه اعزام مددجویان به این اردو سه میلیون و 400 هزار تومان شده است، افزود: هزینه‌های سفر این زیارت اولی‌ها توسط خیران تأمین‌شده است و این افراد به مدت ۳ روز در مشهد اسکان داده می‌شوند.
ابراهیمی ادامه داد: مددجویان در این اردوها با دوره‌های آموزشی مباحثی در قالب اخلاق، سبک زندگی دینی، ارتقاء سطح مهارت‌های زندگی، تقویت روحیه دینی و خودباوری، آشنایی با اماکن مذهبی و اهمیت زیارت ائمه معصومین (ع) آشنا می‌شوند.
وی گفت: شوق زیارت باهدف اعزام مددجویانی که تاکنون توفیق زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) را نداشته‌اند اجرا می‌شود و با مشارکت گسترده خیران در این طرح، می‌توانیم مددجویان بیشتری را به مشهد مقدس، عتبات عالیات و جمکران اعزام کنیم.

ایجاد اشتغال پایدار؛ با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون تومان
علی جعفری، رئیس کمیته امداد شهرستان رزن نیز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری برای 151 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان رزن با اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون تومان اشتغال پایدار ایجادشده است.
جعفری افزود: 61 مورد تسهیلات پرداختی از منابع داخلی امداد بااعتبار 800 میلیون تومان و 90 مورد تسهیلات پرداختی از منابع بانکی بااعتبار یک میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.
وی با اشاره به اهمیت آموزش در ایجاد اشتغال برای مددجویان، گفت: 152 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد رزن با 63 میلیون تومان هزینه از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای بهره‌مند شدند که تمامی هزینه از منابع امداد پرداخت‌شده است.
رئیس کمیته امداد رزن بابیان اینکه امسال برای 30 مددجوی تحت حمایت کاریابی انجام‌شده است، گفت: 350 مددجو نیز بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند.
جعفری در پایان به‌ضرورت نظارت‌های تخصصی و فنی بر طرح‌های اشتغال مددجویان توسط ناظران متخصص اشاره کرد و گفت: سه هزار و 380 مورد نظارت تخصصی بر طرح‌های اجراشده در سال جاری صورت گرفته است.
انتهای پیام

captcha