ثبت وقف علمی با نیت حمایت از پروژه‌های دانش بنیان
کد خبر: 3679467
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

ثبت وقف علمی با نیت حمایت از پروژه‌های دانش بنیان

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد از ثبت وقف با نیت حمایت از فعالیت‌های علمی در حوزه فن‌آوری و پروژه‌های دانش بنیان به ارزش چهار میلیارد تومان در مشهد خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد ذاکری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به اهمیت وقف در حوزه علم و فناوری بر اساس نیاز جامعه امروز، اظهار کرد: وقف در حوزه علم و دانش موضوع جدیدی نیست، بلکه اولین گام‌های وقف علمی از گذشته‌های دور با ظهور و بروز مکتب خانه‌ها، احداث مدارس قدیم، دانشگاه‌ها و کتابخانه‌ها برداشته شده است.
وی با بیان اینکه سوق‌دهی نیات واقفان به سمت نیاز روز جامعه یک ضرورت است افزود: جامعه امروز ما از یک سو با توجه به تحریم‌های دشمنان و از سوی دیگر برای استفاده از استعدادهای درخشان و ایجاد اشتغال جوانان، نیاز اساسی به فعالیت در حوزه‌های فناورانه و دانش بنیان دارد که وقف در این حوزه کمک به‌سزایی برای پیشبرد این اهداف می‌کند.
ذاکری با اشاره به اینکه در استان خراسان رضوی به ویژه در مشهد شاهد وقف‌های خوبی در زمینه علمی بوده‌ایم، بیان کرد: در سال جاری یکی از بزرگ‌ترین وقف‌های علمی در استان خراسان رضوی توسط حسینعلی روستایی زاده از خیران مشهدی به ثبت رسید.
وی در تشریح جزئیات این موقوفه اظهار کرد: این واقف خیر اندیش عرصه و اعیان شش دانگ از یک واحد مسکونی به مساحت حدود 508 مترمربع واقع در منطقه رضا شهر مشهد را با نیت صرف انجام امور علمی و آموزشی با اولویت فعالیت در زمینه فناوری و پروژه‌های دانش بنیان وقف کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد با بیان اینکه ارزش این موقوفه چهار میلیارد تومان برآورد شده است، اظهار کرد: همچنین بر اساس نیت واقف بخشی از درآمد موقوفه برای انجام امور رسیدگی به افراد نیازمند با اولویت امور اجتماعی، درمانی و اقتصادی و همچنین در امور دینی و فرهنگی با اولویت برگزاری مراسم ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) صرف خواهد شد.
ذاکری در خصوص بزرگ‌ترین موقوفه استان در حوزه علم و فناوری، اظهار کرد: بزرگ‌ترین موقوفه علمی با نیت حمایت از استعدادهای درخشان با نام برادران اختراعی در سال 93 در مشهد ثبت شد که ارزش این موقوفه 50 میلیارد ریال برآورد شده است.

captcha