واریز مبلغ حمایتی به 38 مؤسسه قرآنی لرستان
کد خبر: 3674605
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

واریز مبلغ حمایتی به 38 مؤسسه قرآنی لرستان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مبلغ حمایتی به حساب 38 مؤسسه قرآنی لرستان امروز، 29 آذرماه واریز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و سازمان تبلیغات اسلامی استان و همچنین اداره امور قرآن و عترت لرستان و دارالقرآن استان و به همت اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان، مبلغ 20 میلیون تومان بین 38 مؤسسه قرآنی توزیع شد و تا پایان وقت اداری امروز، 29 آذرماه به حساب آنها واریز می‌شود.
براساس گزارش ایکنا، این 38 مؤسسه شامل مؤسسه فلق شهرستان ازنا، از شهرستان برودجرد شامل هفت مؤسسه چون طاها، اسما، کسا، بنت‌الهدی، تسنیم، سماء و بشری و در خرم‌آباد 21 مؤسسه چون نغمه‌سرایان اهل‌بیت، کوثر ولایت فلک‌الدین، نور انقلاب، افلاک کوثر امام رضا، علم ایمان افلاک، حلیةالقرآن، حجت‌بن‌الحسن، سلمان فارسی، یوسف نبی، مصباح‌الهدی، حکمت‌القرآن، کوثر نبی ولایت، ام گل طاها، امام رضا(ع)، فاطمه الزهرا(س)، زیینب کبری(س)، نور مبین، حافظان یاس نبی، طاها، یاسین افلاک، قرآن یاوران و مبین قائم است.
همچنین در شهرستان دلفان نیز یک مؤسسه چون فرقانان، شهرستان دورود نیز پنج مؤسسه بیت‌الاسرا دورود، ولی‌عصر(عج)، حورا الانسیه، معراج و زینبیه و در شهرستان کوهدشت نیز سه مؤسسه طهورا، سبط اکبر و میعاد رحمت کمک‌ مالی شد.
براساس گفته حجت‌الاسلام مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات وتشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان لرستان در این زمینه، طی سال گذشته نیز حدودا، 14 مؤسسه مورد حمایت یک میلیون تومانی قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه مؤسساتی که امسال مورد حمایت قرار گرفتند، به جزء تشکل‌های قرآنی سال گذشته است، اظهار کرد: این مؤسسات بر مبنای حضور در مجمع‌عمومی شهریورماه و همچنین حضور در کارگاه آموزشی که طی 24 شهریورماه برگزار شد، به جهت اهتمام ین افراد در این دو نشست تأثیرگذار در بحث تصمیم گیری فعالیت‌های قرآنی استان تجلیل شدند.
امیدیان با تأکید بر اینکه مبلغ فعلی 500 هزار تومان است، اضافه کرد: این مبلغ حمایتی به منظور ارتقای فعالیت‌های مؤسسه است و اگر مؤسساتی برخی از شهرستان‌ها چون الیگودرز و پلدختر طی مبلغ حمایت فعلی قرار نگرفته‌اند، به دلیل حمایت سال گذشته بود است.
وی تصریح کرد: این مبلغ حمایتی درراستای اهمیت نسبت به تصمیم‌گیری در مسائل کلان قرآنی استان به پیشنهاد اتحادیه و با حمایت دو دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی رقم خورد که هم حضور مجموعه مؤسسات در شکل‌گیری تصمیمات استانی مؤثر باشد و هم اهتمام نسبت به فراگیری دانش مدیریت مؤسسات قرآنی از سوی دستگاه‌ها بیشتر شود و از دیگر موارد اینکه تشویقی برای مؤسسه دیگر باشد.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات وتشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان لرستان تصریح کرد: 14 مؤسسه‌ای که سال گذشته مورد حمایت قرار گرفته‌اند شامل مشکات الشتر، نورالهدی کوهدشت، روح‌الامین رومشکان، بیت‌العرفان و مصباح‌الهدی دروود، ریحانه‌النبی و ولایت بصیر بروجرد، مجمع حافظان و آیت‌الله قاضی خرم آباد، علی‌بن‌موسی الرضا(ع) و شمس الضحی غدیر دلفان، تبیان و حضرت رقیه(س) پلدختر و نور الثقلین الیگودرز یک میلیون تومان به آنها اعطا شد البته به مؤسسه ضحی ازنا به دلیل اینکه جدید تأسیس بود این مبلغ حمایتی اختصاص یافت.
وی تأکید کرد: همچنین طی سال گذشته نیز به 21 خانه قرآن روستایی مبلغ 400 هراز تومان به صورت حمایتی اختصاص یافت. بنابر این طی سال گذشته مبلغ 30 میلیون تومان و امسال نیز 20 میلیون به صورتی حمایت به تشکل‌های قرآنی سطح استان اختصاص یافت.

captcha