کرمان در زمینه فعالیت‌های قرآنی استان بسیار موفق است
کد خبر: 3668630
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۹
توحیدی:

کرمان در زمینه فعالیت‌های قرآنی استان بسیار موفق است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مجمع حافظان و قاریان استان کرمان گفت: استان کرمان در زمینه فعالیت‌های قرآنی استان بسیار موفق است، در کشور 12 نفر دکترای حفظ قرن کریم داریم که دو نفر از آن‌ها کرمانی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، توحیدی، رئیس مجمع حافظان و قاریان استان کرمان روز پنج‌شنبه، 9 آذر در گفت‌و گو با خبرنگاران وجود این مؤسسه را در استان کرمان بسیار تأثیرگذار و مهم خواند و گفت: این مرکز 27 سال است که در استان کرمان فعالیت می‌کند که در این مدت توانسته است تأثیر زیادی را در جامعه قرآنی استان کرمان داشته باشد.
وی افزود: همه ساله قرائت جمع‌خوانی قرآن کریم استان کرمان در ماه مبارک رمضان جزء رتبه‌های برتر کشور انتخاب می‌شود، این در حالی است که برخی از استان‌ها با مشکل قاری روبه‌رو هستند و این از آثار موفقیت مجمع می‌باشد.
توحیدی بیان کرد: استان کرمان در زمینه قرآن استانی بسیار موفق است، در کشور 12 نفر دکترای حفظ قرن کریم داریم که دو نفر از آن‌ها کرمانی هستند.
توحیدی تصریح کرد: مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم، 22 مرکز دارد که 20 مرکز آن در شهر کرمان و دو مرکز نیز در ماهان و جوپار وجود دارد که در تلاش هستند تا قرآن را در کشور نشر دهند، این مجمع خودگردان بوده و به هیچ نهاد دولتی وابسته نیست.
رئیس مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمان با بیان اینکه سالانه بیش از 8 هزار نفر در مجمع ثبت‌نام می‌کنند، گفت: در مجموع 90 هزار نفر در این مرکز ثبت‌نام و 750 مربی نیز تربیت شده‌اند.
توحیدی تربیت نسل جدید را برای آینده کشور بسیار مهم ارزیابی و اظهارکرد: مجمع حافظان و قاریان استان کرمان همواره فضای آموزشی را برای نوجوانان ایجاد کرده و در کنار محیط بازی و تفریح، قرآن را به آنان آموخته و در تربیت قرآنی آنان سهیم بوده است.
وی از کارهای تولیدی مجمع نام برد و گفت: مجمع نرم‌افزاری را ساخته که در کشور با نرم‌افزار نور قابل رقابت است.
توحیدی اضافه کرد: نرم‌افزار دیگری که قابلیت رصد فرزندان را برای خانواده‌ها فراهم می‌کند، نیز در روز آزمون مسابقه با 10 درصد تخفیف عرضه می‌شود، این نرم‌افزار روی تبلت نصب می‌شود و امکان کنترل فرزندان را به وجود می‌آورد.
رئیس مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم از تلاش برای راه‌اندازی مدرسه حفظ یک‌ساله در استان کرمان گفت و تصریح کرد: این مدرسه در بسیاری از استان‌ها از جمله کرمان وجود ندارد اگر کسی بخواهد وارد آن شود باید به استهبان سفر کند.
وی گفت: در تلاش هستیم تا آن را برای استان خودمان فراهم کنیم، همه شرایط آن آماده شده، مکان و دانش علمی آن وجود دارد اما متأسفانه هزینه‌های آن را نمی‌توانیم تأمین کنیم که خیران را برای حضور در این طرح دعوت می‌کنم.
توحیدی طرح‌های تشویقی و مسابقات را در جذب افراد به سمت قرآن و مفاهیم آن بسیار بااهمیت خواند و افزود: عامه مردم فکر می‌کنند که قرآن و حفظ کردن آن بسیار پیچیده و سخت است، ما برای شکستن این عقیده طرح‌هایی را اعمال کرده و می‌کنیم تا مردم به‌ویژه جوانان را به سمت قرآن بکشانیم.
رئیس مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمان اجرای طرح «بیت‌العتیق» را طرحی بسیار موفق دانست و بیان کرد: زمانی که حفظ قرآن در یک سال با عنوان «حفظ یکساله» در کشور رونق زیادی داشت و همه از آن استقبال می‌کردند، کرمان طرح بیت‌العتیق را اجرا کرد و قول داد برندگان آن را بدون قرعه‌کشی به عمره می‌فرستد، اگر چه تنها هفت نفر توانستند به این مرحله برسند اما شرکت بسیاری از علاقه‌مندان و حضور آنان در جلسات قرآن توانست پایه‌های قرآنی استان کرمان را تثبیت کند.
وی تأکید کرد: مسابقه سوره «یس» را در ماه مبارک رمضان با شرکت 2 هزار و 500 نفر داشتیم که 170 نفر به مرحله دوم راه یافتند و جوایز 83 میلیونی آن نیز پرداخت شد.
captcha