اختصاص 28 میلیارد و 760 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد
کد خبر: 3644476
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳

اختصاص 28 میلیارد و 760 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد

گروه اجتماعی: معاون اشتغال کمیته امداد استان همدان از اختصاص 28 میلیارد و 760 میلیون تومان تسهیلات در سال جاری از سوی بانک‌های عامل جهت اشتغال‌زایی مددجویان خبر داد.

شهرام عابدی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، درخصوص اقدامات جدید این نهاد در حوزه حمایت از اشتغال خانگی و خرد، اظهار کرد: در سال ۹۶، هزار و 951 پرونده مددجویی جهت دریافت وام به مبلغ 30 میلیارد و 305 میلیون تومان به بانک‌ها ارسال شده است که امیدواریم به زودی با همکاری بانک‌ها، تسهیلات خود را دریافت کنند.
وی افزود: در سال جاری 28 میلیارد و 760 میلیون تومان تسهیلات ازسوی بانک‌های عامل جهت اشتغال زایی مددجویان تخصیص یافته است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان، عنوان کرد: کمیته امداد همدان توانست در سال ۹۶ بیش از 937 طرح اشتغال با اعتبار 8 میلیارد و 898 میلیون تومان اجرایی کند.
عابدی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کمیته امداد توانمندسازی و خوداتکایی خانوارهای مددجو و جلوگیری از بازگشت مددجویان به چرخه حمایت است، یادآور شد: هدف نهایی از پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان و خانوارهای تحت حمایت، خودکفایی، توانمندسازی و استقلال اقتصادی و مالی خانوارهای مددجو است.
وی به سیاست‌های کمیته امداد در حوزه اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: تسهیلات ارزان قیمت و قرض الحسنه اشتغالی که از سوی این نهاد پرداخت می‌شود، زمینه اشتغال و منبع درآمد را برای خانوارهای نیازمند فاقد سرمایه اولیه فراهم کرده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان بیان کرد: طی سال گذشته 4 هزار و 467 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد به خودکفایی رسیدند و امسال نیز امیدواریم از محل طرح‌های اشتغال بتوانیم خانوارهای بیشتری را به خودکفایی برسانیم.
captcha