پرداخت ۷۰۰ وام اشتغالزایی به معتادین بهبود یافته استان مرکزی
کد خبر: 3625655
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
به همت سپاه انجام شد؛

پرداخت ۷۰۰ وام اشتغالزایی به معتادین بهبود یافته استان مرکزی

گروه اجتماعی: کارشناس اجتماعی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: به منظور حمایت از معتادین بهبود یافته، سپاه، ۷۰۰ وام اشتغالزایی برای حمایت مالی ازاین افراد پرداخته است. برای هر محله در خمین دو میلیارد ریال اعتبار تصویب شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سرهنگ علیرضا براتعلی، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه خمین در جلسه شورای اداری خمین که امروز سه شنبه دهم تیرماه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری درباره آسیب‌های اجتماعی گفت: سپاه با رویکرد فرهنگی و اجتماعی و همچنین محرومیت زدایی وارد عرصه شده و طرحی را به عنوان جواد‌الائمه راه‌اندازی کرده تا بتواند در مناطق  آسیب پذیر اقدامات پیشگیرانه انجام بدهد.
به گزارش ایکنا؛ احمدی، کارشناس مسائل اجتماعی سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز با اشاره به اجرای این طرح گفت: در سطح استان مرکزی ۱۵ محله آسیب‌پذیر برای اجرای این طرح شناسایی شده که در خمین نیز دو محله شناسایی و تحت پوشش طرح کرامت قرار گرفتند.
وی بیشترین آسیب در این مناطق را اعتیاد بیان کرد و افزود: ۵۰ علت گرایش به اعتیاد توسط کارشناسان شناسایی شده که از جمله به کسب لذت، کار سنگین، مشکلات خانوادگی، کاهش درد ناشی از بیماری، مشکلات روحی اشاره شده است.
وی ادامه داد: در این طرح برای ۲۴ نهاد و دستگاه‌ دولتی وظایفی مشخص شده و برای اجرای چنین طرحی همکاری تمام نهادها لازم است و طرح در شش گام شناسایی، بستر سازی، تبلیغات و آگاه سازی، اقدام قاطع، درمان  و صیانت در مناطق آلوده برنامه‌ریزی شده است.
کارشناس اجتماعی سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: شناسایی محله‌‌ای، هسته اولیه مبارزه با مواد مخدر است، بانک اطلاعاتی هم باید یک اطلاعات کامل از هر محله در رابطه با آسیب‌های آن محله و سایر مسائل آن داشته باشد.
وی گفت: پاک‌‌سازی مراکز آلوده، اعزام معتادان به مراکز ترک اعتیاد و قاچاقچیان به مراجع قضایی از جمله اقدامات قاطع بوده، در زمینه درمان هم اقدامات درمانی، پشتیبانی و مراقبت از خانواده‌های تحت درمان در دستور کار قرار دارد.
احمدی با اشاره به اینکه در برخی از محله‌های مورد آسیب نشاط و امید دیده نمی شود افزود: در کنارآماده کردن زیرساخت‌ها، باید چهره محله هم از حالت کسل کننده خارج شود و این اقدامات در راستای گام ششم طرح که همان صیانت است، انجام می‌شود.
وی بیان کرد: طلاق یکی از علت‌های مهم اعتیاد است و یک پنجم ازدواج‌ها در کشور به طلاق منجر می‌شود که این روند نگران کننده است.
احمدی با اشاره به آموزش ۵۰۰ طلبه حوزه علمیه برای مقابله و بازپروری معتادین تصریح کرد: تبلیغات و آگاه سازی و استفاده مناسب از ظرفیت فضای مجازی نقش مؤثری در کاهش یا پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.
وی با انتقاد از فعالیت برخی از کمپ‌های ترک اعتیاد گفت: برخی از این کمپ‌ها از شیوه‌های غربی استفاده می‌کنند و این باعث ضربه زدن به اعتقادات افراد می‌شود، باید شیوه‌های اسلامی جایگزین شیوه‌های غربی در این کمپ‌ها شود.
کارشناس مسائل اجتماعی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: به منظور حمایت از معتادین بهبود یافته، سپاه، ۷۰۰ وام اشتغالزایی برای حمایت مالی از این افراد پرداخته است. برای هر محله در خمین دو میلیارد ریال اعتبار تصویب شده و تلاش می‌شود فضای آموزشی و کارگاه اشتغال در این محله‌ها فراهم شود.
captcha