مقاوم‌سازی اقتصاد مقاومتی با ارتباط دوسویه صنعت و نخبگان دانشگاهی امکان پذیر است
کد خبر: 3565530
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰

مقاوم‌سازی اقتصاد مقاومتی با ارتباط دوسویه صنعت و نخبگان دانشگاهی امکان پذیر است

گروه اجتماعی:نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مقاوم سازی اقتصاد مقاومتی و پویایی چرخه تولید با ارتباط دوسویه صنعت و نخبگان دانشگاهی امکان پذیر است این ارتباط دوسویه متضمن پیشرفت و توسعه کشور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان و به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، سوم بهمن ماه  در دیدار نخبگان و فرهیختگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان به نقش موثر نخبگان در عرصه تولید علم اشاره و اظهار کرد: بین پیشرفت و موفقیت علمی و نخبگان هر کشور یک ارتباط نظام مند و مستقیم وجود دارد.

وی افزود: دانش بشری متکی بر حکمت روز به روز در حال پیشرفت است و بر طبق حمکت خداوند همه قواعد و قوانین لازم برای کشف علم و دانش در اختیار انسان‌ها گذاشته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به اهمیت تلاش‌های علمی جوانان در ارتقای رتبه علمی کشور در رشته های مختلف اشاره و تصریح کرد: اخلاص در موفقیت‌ها نقش مستقیم دارد هرجا که کشور ما رشدی داشته و به موفقیت‌هایی رسید نشانه تلاش‌های مخلصانه جوانان و نخبگان بوده است.

وی نگاه ابتکاری در پیشرفت را موثر عنوان کرد و گفت: ایده پردازی و خلاقیت پیشرفت و توسعه به همراه دارد نگاه ابتکاری در همه رشته ها موجب شکوفایی طرح ها و استعدادهای مختلف است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: کشور ما در طی زمان کمی توانست در بسیاری از رشته‌های علمی از کشورهای پیشرفته پیشتاز شود به نحوی که موجب حیرت و حسادت دشمن شد.

وی به توان موشکی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: کشور ما از نظر پدافند هوایی و تجهیزات فنی و نظامی از بسیاری از کشورهایی که پرچمدار توسعه یافتگی در غرب هستند بالاتر است زیرا ما توانستیم با یک شتاب علمی خوب تحولات اساسی ایجاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به اهمیت اقتصاد مقاومتی از زوایای گوناگون اشاره کرد و گفت: سالهای متمادی است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به موضوع اقتصاد و ضرورت مقاوم سازی آن با تکیه بر تولید محصولات بومی و مصرف کالاهای خارجی تاکید می‌کند و در بسیاری از کشورهای خارجی این سیاست های رهبری در حال اجرایی شدن است.

وی به برخی مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: مقاوم سازی اقتصاد مقاومتی و پویایی چرخه تولید با ارتباط دوسویه صنعت و نخبگان دانشگاهی امکان پذیر است این ارتباط دوسویه متضمن پیشرفت و توسعه علمی کشور است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بر استفاده بهینه از موهبت‌های طبیعی استان تأکید کرد و افزود: خوشبختانه استان کردستان از حیث وجود منابع طبیعی و خدادادی از وضعیت مطلوبی برخوردار است که با یک ارتباط و تعامل بین بخش سرمایه گذاری و نخبگان علمی می توان بهترین استفاده را از این امکانات ببریم.

وی با تاکید بر اینکه تکیه بر استعدادهای بومی و مبارزه با قاچاق دو گام مهم در مسیر توسعه کشور و استان است، گفت: نگاه همه باید در حوزه انجام وظایف نگاه خدمت رسانی باشد و با اولویت بندی نیازهای استان و تکیه بر ظرفیت‌های بنیاد نخبگان استان می‌توان گام های موثری در مسیر پیشرفت استان برداشت.

captcha