تعیین مسیر حرکت دسته‌جات عزاداری اهواز در تاسوعا و عاشورای حسینی
کد خبر: 3536454
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲

تعیین مسیر حرکت دسته‌جات عزاداری اهواز در تاسوعا و عاشورای حسینی

گروه اجتماعی: نشست هماهنگی مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی کلانشهر اهواز امروز 17 مهرماه با هدف هماهنگی برنامه‌های این دو روز و تعیین مسیر حرکت دسته‌جات عزاداری تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نشست هماهنگی مراسم عزاداری سیدالشهداء(ع) در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی شهرستان اهواز امروز شنبه 17 مهرماه در اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

این نشست با حضور نمایندگان شورای هیئات مذهبی، نماینده نیروی انتظامی، پلیس راهور، آتش‌نشانی، اورژانس و شهرداری منطقه 2 با هدف هماهنگی برنامه‌های تاسوعا و عاشورا شهرستان اهواز و تعیین مسیر حرکت دسته‌جات عزاداری در این دو روز تشکیل شد.

بر اساس این گزارش مصوب شد هیئات و دسته‌جات عزاداری در خیابان دکتر شریعتی(سی متری)؛ از حدفاصل چهارراه زند در دو خط شرقی و غربی وارد شوند. دسته‌جات وارد شده از خط شرقی از اتوبان آیت‌الله بهبهانی باز می‌گردند و دسته‌جات خط غربی نیز از خیابان آزادگان(24 متری) بازخواهند گشت.

هیئت‌های مذهبی حصیرآباد نیز روز تاسوعا(20 مهرماه) از مسیر اتوبان سپیدار از پیچ کارون به سمت میدان ولایت حرکت خواهند کرد.

در ظهر عاشورا(21 مهرماه) هیئات‌ مذهبی از اتوبان سپیدار، پیچ کارون وارد میدان ولایت شده و از آنجا وارد خیابان شهید باقری خواهند شد و سپس از خیابان نهج‌البلاغه بازمی‌گردند.

روز عاشورا در کوی کیانپارس نیز در خط شمال و جنوب اتوبان چمران هئیات مذهبی تجمع می‌کنند و برنامه‌های روز عاشورا همراه با عزاداری و پس از آن اقامه نماز ظهر و عصر همراه خواهد بود.

همچنین برنامه خیمه‌سوزان در ظهر عاشورا در خیابان سلمان فارسی شرقی برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش در نشست امروز نیروی انتظامی متعهد شد نسبت به تأمین امنیت هئیات عزاداری تدابیر لازم را اتخاذ کند و پلیس راهور به اتخاذ تدابیر ترافیکی لازم در روز عاشورا ملزم شد.

علاوه بر این، آتش‌نشانی و اورژانس همکاری خود را در زمینه‌های لازم اعلام کردند.

captcha