تاثیر برکت ناشی از نگاه قرض‌الحسنه‌ای تسهیلات صندوق کارآفرینی امید
کد خبر: 3490394
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
شرفخانی تاکید کرد:

تاثیر برکت ناشی از نگاه قرض‌الحسنه‌ای تسهیلات صندوق کارآفرینی امید

گروه اجتماعی: مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید استان ایلام با بیان اینکه برکت ناشی از نگاه قرض‌الحسنه‌ای به موضوع متوجه اکثر کارفرمایان و دریافت‌کنندگان تسهیلات این صندوق شده است، گفت: طبق بررسی گزارش واحد نظارت، 92 درصد از پرداخت‌های این صندوق منتج به ایجاد شغل پایدار برای متقاضیان شده است.

جعفر شرفخانی، مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید استان ایلام، امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، اظهار کرد: از جمله اهداف صندوق کارآفرینی امید، ایجاد بنگاه‌های کوچک و خرد و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دارای مدرک فنی و مهارتی با پرداخت تسهیلات با نرخ سود 4 درصد و دوره بازپرداخت 3 تا 5 ساله است.

وی سه استراتژی مهم صندوق کارآفرینی امید را حمایت از تولید بازار محور، ایجاد و توسعه صندوق‌های خرد محلی و توسعه مشارکت خیرین عنوان و اظهار کرد در راستای استراتژی حمایت از تولید بازارمحور هم بازار فروش و هم بازار مصرف محصول دیده می‌شود و منبع تولید محصول هم با توجه به ظرفیت‌های محلی تعریف شده است.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید استان ایلام اضافه کرد: دومین استرانژی این صندوق است که عمدتا برای زنان روستایی و ماندگاری آنها در این مناطق دیده شده و تا 25 اسفند ماه سال گذشته تعداد 18 صندوق خرد محلی در صندوق کارآفرینی امید شهرستان‌های استان ایلام دایر شده است.

شرفخانی با اشاره به اینکه سومین استراتژی صندوق کارآفرینی امید، توسعه مشارکت خیرین است، خاطرنشان کرد: در این راستا اقدامات و پیگیری‌هایی از طریق ارتباط گیری با سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، فرمانداری شهرستان‌های استان و سازمان‌های مردم‌نهاد خیریه در خصوص شناسایی خیرین اشتغال‌زا صورت گرفته که طرح کسب و کار «موسسه خیرین عطر آل یاسین» 1 میلیارد ریال جهت راه‌اندازی فروشگاه مواد غذایی در قالب کارفرمایی و ایجاد اشتغال برای معلولین اختصاص داده است.

وی در خصوص طرح‌های مشارکتی و غیرمشارکتی روستایی نیز گفت: در مورد طرح‌های مشارکتی و غیرمشارکتی روستایی که موضوع تفاهم‌نامه با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور است 3 طرح شامل «شرکت تعاونی دانش‌بنیان کشت و فرآوری گیاهان دارویی»، «شرکت بسته‌بندی محصولات کشاورزی و خشکبار» و «شرکت کشت باغداران آلامتو» مصوب شده که با کلیات آنها موافقت و در صورت تکمیل پرونده به مراحل پرداخت ارجاع داده می‌شوند.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید استان ایلام با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید این استان در بحث عملکرد در 6 ماهه نخست سال گذشته جزء 3 استان برتر کشور شناخته شده است، تاکید کرد: کسب این موفقیت در بخش پرداخت تسهیلات، جذب منابع، پرداخت ازدواجی و صرفه‌جویی در منابع و مصارف است.

شرفخانی ادامه داد: همان طور که در اهداف اساسی صندوق مشخص شده است تمام پرداختی‌های صندوق کارآفرینی امید در قالب قرض‌الحسنه بوده که منجر به ایجاد اشتغال و پایداری آن شده است چون پرداخت صرف تسهیلات مدنظر نیست بلکه اشتغال پایدار و ادامه آن با توجه به برکت ناشی از نگاه قرض‌الحسنه‌ای به موضوع متوجه اکثر کارفرمایان و دریافت‌کنندگان تسهیلات شده است.

وی یادآور شد: تسهیلات این صندوق نقش مهمی در زمینه ایجاد اشتغال در جامعه دارد به طوری که طبق بررسی گزارش واحد نظارت، 92 درصد از پرداخت‌های صندوق منجر به پایداری شغل و ایجاد درآمد و معیشت برای خانوارها شده است.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید استان ایلام اظهار کرد: این عدد نشان می‌دهد که هدفمندی پرداخت‌ها که مدنظر مدیر عامل صندوق کشور است در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نیز ادامه دارد و اقساط بلندمدت با نرخ سود پایین و حمایت و مشاوره فکری و شغلی به دریافت کنندگان تسهیلات قرض‌الحسنه سبب شده که اشتغال پایدار ایجاد شود.

شرفخانی اظهار کرد: در سال گذشته صندوق کارآفرینی امید استان ایلام 21 میلیارد و 10 میلیون تومان در حوزه کارفرمایی، خوداشتغالی و مشاغل خانگی اعتبار داشته که با صددرصد اعتبار برای 1 هزار و 289 نفر با 1 هزار و 70 فقره تسهیلات، اشتغال ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در بخش ازدواج علاوه بر جذب صددرصدی 4 میلیارد و 14 میلیون تومان، 450 میلیون تومان اعتبار از استان‌هایی که توانایی جذب بودجه نداشته‌اند جذب کردیم، گفت: در مجموع با رشد 115 درصدی تسهیلات ازدواج توانستیم 4 میلیارد و 464 میلیون تومان تسهیلات در این بخش پرداخت کنیم.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید استان ایلام به تسهیلات پرداختی قرض‌الحسنه ضروری اشاره و اظهار کرد: 411 فقره تسهیلات در این بخش به مبلغ 4 میلیارد و 80 هزار تومان در سال گذشته پرداخت شده است که در جذب منابع نیز میزان تعهد ایجاد شده برای استان ایلام 3 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده که 7 میلیارد و 500 میلیون تومان جذب شد.

شرفخانی با اشاره به اینکه تمام پرداختی‌های صندوق کارآفرینی امید، قرض‌الحسنه و 4 درصد است، اضافه کرد: یک هزارم درصد در هیچ کدام از سرفصل‌های پرداختی اعم از ازدواجی، خوداشتغالی، کارفرمایی و مشاغل خانگی  و طرح سپرده امید گرفته نشده و نخواهد شد.

وی به بهره‌مندی 1289 نفر در استان از تسهیلات خانگی، خوداشتغالی و کارفرمایی این صندوق در سال گذشته اشاره کرد و گفت : 1 هزار و 500 نفر در بخش ازدواجی، 411 نفر در بخش طرح امید و ضروری از این صندوق بهره‌مند شده‌اند.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید استان ایلام تاکید کرد: حمایت از تولید، بسته‌بندی و فروش فرآورده‌های دامی و لبنی، حمایت از ایجاد و راه‌اندازی غرفه‌های پایانه مرزی مهران، ایجاد بازارچه صنایع دستی، کاشت زعفران توسط فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی، ایجاد دهکده پرندگان بومی، تولید پوشاک و شابلون کاری روسری، تفاهم‌نامه ساماندهی مصنوعات چرمی با توجه به ظرفیت استان و تفاهم‌نامه با تاکسیرانی استان برای 77 دستگاه تاکسی در ناوگان شهری بخشی از فعالیت‌های سال گذشته صندوق کارآفرینی امید در استان ایلام بوده است.

captcha