پرداخت زکات؛ عامل اصلی فقرزدایی در جامعه اسلامی
کد خبر: 3453113
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

پرداخت زکات؛ عامل اصلی فقرزدایی در جامعه اسلامی

گروه اجتماعی: فرماندار شهرستان مریوان با اشاره به اینکه پرداخت زکات را به عنوان عامل اصلی فقرزدایی در جامعه اسلامی دانست و گفت: نیازمندان واقعی باید توسط دستگاه‌های مربوطه شناسایی و حمایت مالی شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محمد فلاحی، فرماندار شهرستان مریوان امروز، 25 آبان ماه در دومین جلسه شورای زکات شهرستان مریوان بیان کرد: خوشبختانه زکات و رویه اعتقادی و قلبی این فریضه اسلامی بین جامعه و شهروندان مریوان تا اندازه‌ای پر رنگ شده است.
فلاحی با قدردانی از مشارکت خوب مردم مریوان در این امر خداپسندانه افزود: شهرستان مریوان در طول چندین سال گذشته همواره در میان استان و شهرستان‌های آن و حتی در کشور رتبه اول را کسب کرده است.
وی با اشاره به اینکه زکات و میزان آورده‌های جمعی در مریوان بین فقرا و در پروژه‌های اجرایی هزینه و صرف می شود، عنوان کرد: زکات و پرداخت به موقع آن از سوی مردم در کاهش فقر و بی‌نیازی افراد ناتوان تأثیر زیادی دارد.
فرماندار مریوان با اشاره به شناسایی نیازمندان واقعی و خانوارهای بی‌بضاعت از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره)، اعلام کرد: خود مشارکت‌های مردمی در اسلام به عنوان زکات محسوب می‌شود.
وی پرداخت زکات را به عنوان عامل اصلی فقرزدایی در جامعه اسلامی دانست و بیان کرد: نیازمندان واقعی باید توسط دستگاه‌های مربوطه شناسایی و حمایت مالی شوند.
علی شهابی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) مریوان نیز در ادامه این نشست گفت: توسعه مشارکت‌های مردمی در امر کمک به نیازمندان در کنار رفع مشکلات اقشار محروم جامعه بستر ایجاد همبستگی اجتماعی و ترویج همدلی و هم زبانی در جامعه را فراهم کرده است.
وی افزود: تقویت و ترویج فرهنگ پرداخت زکات به عنوان یکی از دستورات و واجبات دینی از دیگر بسترهایی است که می تواند زمینه رفع مشکلات اقشار نیازمند و تحقق عدالت اجتماعی را فراهم سازد.
شهابی با بیان اینکه محرومیت هم اجتماعی و هم اقتصادی است، عنوان کرد: احساس مسئولیت در قبال ایتام و محرومین و کمک به رفع محرومیت‌ها از دستورات دین مبین اسلام و رسالت همه مسلمانان است.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به عنوان دبیر شورای زکات در سطح کشور متولی جمع‌آوری زکات است، یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در این زمینه جایگاه خوبی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد.

captcha