افزایش پرداخت زکات در سبزوار با جمع‌آوری ۶.۵ میلیارد ریال
کد خبر: 3395039
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
طی مدت مشابه صورت گرفت؛

افزایش پرداخت زکات در سبزوار با جمع‌آوری ۶.۵ میلیارد ریال

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سبزوار با بیان اینکه کمک‌های مردمی در قالب زکات در شش ماه اول امسال مبلغ شش و نیم میلیارد ریال بوده است، گفت: این در حالی است که میزان دریافتی زکات در مدت مشابه سال گذشته چهار میلیارد ریال بوده است.

سیدحسین کرابی، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سبزوار در گفت‌وگو با خبر گزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه تمام کمک‌های مردمی صرف حل مشکلات نیازمندان شهرستان می‌شود، عنوان کرد: 42 هزار صندوق صدقات در سطح شهرستان واقع شده است که سرانه پرداختی خانواده‌های تحت پوشش شهرستان از این صندوق‌ها 65 هزار ریال است.

کرابی ادامه داد: تمام کمک‌های مردمی این نهاد در قالب صدقه، زکات و سایر کمک‌های نیکوکاران صرف خانواده‌های نیازمند تحت حمایت در قالب درمان، ازدواج، تعمیر مسکن، کمک هزینه دانش‌آموزان و نیازهای خانواده‌های تحت پوشش می‌شود.

وی با بیان اینکه خیّران و نیکوکاران سبزواری بیش از سه میلیارد تومان به محرومان تحت پوشش این نهاد کمک کردند، ابراز کرد: این نشان از اعتقاد و اطمینان خیران به این نهاد مردمی است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سبزوار با اشاره به اینکه برخی صندوق‌ها یک ماهه و تعدادی دو ماهه یا سه ماهه تخلیه می‌شوند، ابراز کرد: طی شش ماهه اول سال جاری هفت میلیارد ریال مردم خیر و نیکوکار از این طریق به محرومان کمک کرده‌اند.

وی همچنین، کمک‌های مردم در قالب زکات را در شش ماه اول امسال مبلغ 6.5 میلیارد ریال بیان کرد و گفت: این در حالی است که میزان دریافتی زکات در مدت مشابه سال گذشته چهار میلیارد ریال بوده است.

captcha