ممنوعیت ورودگردشگران به روستای ابیانه در روزهای تاسوعا و عاشورا
کد خبر: 3388998
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

ممنوعیت ورودگردشگران به روستای ابیانه در روزهای تاسوعا و عاشورا

گروه اچتماعی: رئیس شورای اسلامی روستای تاریخی ابیانه گفت: به دلیل کوچک بودن روستای ابیانه و نداشتن گنجایش کافی برای ورود مسافر به آن، ورود گردشگران مذهبی و فرهنگی به این روستا در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ممنوع شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، رضا علیرضایی، رئیس شورای اسلامی روستای تاریخی ابیانه از توابع شهرستان نطنز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه زمینه‌های لازم برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در روستای ابیانه آماده شده است، اظهار کرد: حدود چهار هزار نفر از سراسر کشور برای مراسم تاسوعا و عاشورا به این روستای تاریخی سفر می‌کنند و بر همین اساس ورود بیشتر از ظرفیت اعلام شده به روستای ابیانه ممنوع است.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت برای گردشگران مذهبی غیر بومی وجود ندارد، گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی براساس یک رسم دیرینه، مردم ابیانه مقیم تهران و دیگر نقاط کشور در این روستا به عزاداری سرور و سالار شهیدان می‌پردازند.
رئیس شورای اسلامی روستای تاریخی ابیانه با بیان اینکه حدود پنج سال است که با تصمیم مسئولان شورای تامین نطنز از ورود گردشگران در ایام تاسوعا و عاشورا به این روستا جلوگیری می‌شود، گفت: امیدواریم با هماهنگی مسئولان بتوانیم در سال‌های آتی تمهیداتی در این باب بیندیشیم تا شاهد حضور گردشگران مذهبی در این ایام باشیم.
وی گفت: ورود افرادی که محل اقامت خود را از قبل اعلام کرده‌اند و حضور مسئولان کشوری، استانی و خبرنگاران با هماهنگی قبلی مشکلی ندارد.

captcha