مشارکت کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در پرداخت زکات بیشتر شود
کد خبر: 3355995
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
آیت‌الله حسینی:

مشارکت کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در پرداخت زکات بیشتر شود

گروه اجتماعی: امام جمعه یاسوج اظهار کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد مردم متدینی هستند اما انتظار می‌رود مشارکت مردم در بحث زکات بیش‌تر از وضعیت کنونی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدعلی اصغر حسینی، امام جمعه یاسوج امروز، 10 شهریور در نشست ستاد زکات استان با اشاره به اهمیت زکات در آموزه‌های دینی، گفت: در قرآن در موارد متعددی زکات همراه نماز آمده و این نشان از اهمیت زکات دارد.
وی با بیان اینکه مسئله زکات از نظر شرعی مشخص است، ضمن برشمردن مواردی که زکات به آنها تعلق می‌گیرد، افزود: زکات در مرحله اول باید به فقرا داده شود و در مراحل بعدی به امورات عمرانی مساجد اختصاص یابد.
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه زکات را باید پرداخت کنند و زکات گرفتنی است، بیان کرد: باید مسیر زکات دادن را برای مردم آسان کنیم تا مردم نسبت به پرداخت زکات خود اقدام نمایند.
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به سختی‌های گذشته در خصوص تبلیغ امر زکات، اضافه کرد: در حال حاضر امکانات زیادی برای تبلیغات وجود دارد اما تبلیغات در این خصوص ضعیف است.
وی با بیان اینکه باید این تبلیغ از روحانیت شروع شود و امر زکات را در همه مناطق نهادینه نمایند، ابراز کرد: همه وظیفه داریم در این خصوص تمام تلاش خود را به‌کار ببریم تا این امر در جامعه فرهنگ سازی شده و رواج پیدا کند.
امام جمعه یاسوج تأکید کرد: زکات همانند نماز یک واجب الهی، یک تکلیف شرعی و الهی است و زکات قرین نماز قرار گرفته و مردم باید این تکلیف را ادا کنند، ضمن اینکه مردم این استان مردم متدینی هستند اما انتظار می‌رود مشارکت مردم در بحث زکات بیش‌تر از وضعیت کنونی باشد.
بنا بر این گزارش، همچنین، سیدغلامرضا متقی، مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز پرداخت زکات را موجب نزول رحمت الهی دانست و خواستار برنامه‌ریزی لازم جهت ترویج فرهنگ زکات در جامعه شد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون 700 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده، ادامه داد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات در میان مردم باعث رونق و شکوفایی در همه بخش‌های جامعه به‌ویژه بخش اقتصادی می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد بر فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به شیوه مطلوب تأکید و بیان کرد: باید با تبلیغات درست فرهنگ سازی صورت گیرد و مردم‌ آگاه باشند و افرادی که زکات می‌پردازند شناخته شوند و در جلسات از آنها تقدیر شود.
متقی اظهار کرد: نخستین وظیفه ستاد احیای زکات بیان آثار و برکات زکات در جامعه است، با تبیین آثار و برکات زکات انگیزه مردم برای پرداخت زکات زیاد می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر تأکید بر این است که زکات به سمت فقرا رود که 60 درصد برای فقرا و 40 درصد برای امورات عمرانی هزینه شود.
بنا بر این گزارش، همچنین، ابراهیم کشاورز، مدیرکل دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز یادآور شد: ساختار اقتصادی ما دامداری و کشاورزی است و باید اموراتی انجام شود تا پرداخت زکات افزایش پیدا کند و بخشی که زکات می‌دهند صددرصد معافیت مالیاتی دارند.

captcha