جهاددانشگاهی زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کند
کد خبر: 3339651
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
جهاددانشگاهی یکی از ستون‌های انقلاب/

جهاددانشگاهی زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کند

گروه اجتماعی: نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی باید زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کند تا بتواند وظایفی را از دوش نظام برداشته و بر عهده گیرد.

محمدمهدی مفتح، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) همدان، عنوان کرد: نحوه اقدامات و عملکردهای جهاددانشگاهی باید تمرکز بر فعالیت‌هایی با بالاترین کیفیت، سریع‌ترین زمان و کم‌ترین هزینه باشد، تا الگویی برای دیگر دستگاه‌های مشابه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای انقلابی بوده که به برکت انقلاب اسلامی، در رابطه با سازندگی کشور با شعار «همه با هم» در سال‌های اولیه پیروزی تشکیل شد که در ابتدا جهادسازندگی به این شعار لبیک گفت و سامان یافت.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: جهاددانشگاهی باید زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کند تا بتواند وظایفی را از دوش نظام برداشته و بر عهده گیرد.

مفتح عنوان کرد: در جهاددانشگاهی تشکیل شاخه‌ای که به بحث دانشگاه و دانشگاهیان پرداخته شود؛ ضرورت یافت؛ به‌همین علت جهاددانشگاهی شکل گرفت و از همان ابتدا در فضاهای جهادی مسائل حوزه و دانشگاه‌ها را در دستور کار خود قرار داد و به تدریج مسائل علمی و تجاری شدن علم به حوزه فعالیت‌های این نهاد اضافه شد.

کشور در زمینه رشد علم از جایگاه خوبی برخوردار است

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر کشور در زمینه رشد علم از جایگاه خوبی برخوردار است، گفت: با تأکیدات رهبر معظم انقلاب و هدف‌‌گذاری‌های ایشان در سیاست کلی چشم‌انداز کشور، ایران در سال 1404 باید رتبه اول را در حوزه علم در کشورهای منطقه کسب کند که در این حرکت همه‌جانبه جهاددانشگاهی نقش قابل توجهی دارد.

مفتح با بیان اینکه تجاری‌سازی علم از دیگر مسائل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، اظهار کرد: در کشور باید این امکان فراهم شود تا بتوانیم یافته‌های علمی را عملیاتی کرده و در ویژگی‌های اقتصادی که از آن تحت عنوان تجاری‌سازی علم یاد می‌شود جهاددانشگاهی تاکنون اقدامات خوبی داشته است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم جهاددانشگاهی با این پیش زمینه و روحیه جهادی بتواند در حوزه گسترش مرزهای دانش و تجاری کردن یافته‌های علمی گام‌های موثرتر و بلندتری بردارد.

وی عنوان کرد: به علت اینکه جهاددانشگاهی، برخواسته از روحیه جهادی و براساس ارزش‌های انقلاب اسلامی شکل گرفته و افراد متدین، متعهد و فعالان دوره انقلاب در این حوزه رسالت خود را به خوبی انجام داده‌اند و پایه‌های تشکیل آن مورد تایید مردم است تا زمانی‌که با این روحیه فعالیت داشته باشند مردم همچنان این نهاد را انقلابی می‌دانند و به آن اعتماد خواهند داشت.

captcha