ستاد بازسازی اعتاب مقدس سوریه تشکیل شد
کد خبر: 3304241
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
پلارک خبر داد:

ستاد بازسازی اعتاب مقدس سوریه تشکیل شد

گروه جامعه: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از تشکیل رسمی ستاد بازسازی اعتاب مقدس سوریه خبر داد و گفت: فعلاً حساب‌های جدایی برای این ستاد مشخص نشده و مردم از طریق شماره حساب‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات می‌توانند در بازسازی عتبات سوریه مشارکت کنند.

حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در خصوص اقدامات این ستاد برای بازسازی حرم مطهر حضرت زینب(س)، گفت: با پیگیری‌ نماینده ولی فقیه و سفیر ایران در سوریه ستاد بازسازی ویژه اعتاب مقدس سوریه به صورت رسمی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این ستاد مسئول بازسازی و نوسازی اماکن و حرم‌هایی است که طی سال‌های اخیر دچار آسیب شده است که حرم حضرت زینب(س) در اولویت اول قرار دارد؛ البته اقدامات مربوط به بازسازی این حرم همینک در حال انجام است و طرح توسعه حرم نیز در دستور کار قرار دارد.

پلارک در خصوص سایر اقدامات ستاد در سوریه گفت: بازسازی حرم حضرت رقیه(س) و تبدیل طبقه زیرین حرم در طرح توسعه به سرداب در دستور کار قرار دارد همچنین مقرر شده بازسازی کامل حرم حضرت سکینه(س) انجام شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: سایر مقابر و اماکن مقدس از جمله قبر حجر‌بن عدی و ... نیز بازسازی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا به دلیل بالا بودن آسیب‌ها، به اعلام شماره حساب و فراخوان جلب مشارکت‌های مردمی اقدام خواهید کرد، گفت: به موقع فراخوان مربوطه منتشر خواهد شد. البته در حال حاضر بازسازی‌های حرم‌ها از منابع ستاد در حال انجام است اما با بهتر شدن شرایط امنیتی شماره حساب‌های ویژه برای بازسازی اعتاب سوریه را اعلام خواهم کرد.

پلارک افزود: فعلاً شماره حساب خاصی برای سوریه در نظر گرفته نشده است و مردم از طریق شماره حساب‌های ستاد بازسازی می‌توانند در بازسازی حرم‌های مطهر در سوریه مشارکت کنند البته در صورتی که نذر ویژه‌ای برای حرم‌های مطهر سوریه انجام داده باشند باید این مسئله را به ستاد‌ها و یا در فیش واریزی اعلام کنند.

captcha