استفاده از عنوان «تعمیق فرهنگ جهاد و شهادت» به جای مراسم بزرگداشت شهدا
کد خبر: 3258417
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
حجت‌الاسلام دهشت خواستار شد:

استفاده از عنوان «تعمیق فرهنگ جهاد و شهادت» به جای مراسم بزرگداشت شهدا

گروه جهاد و حماسه: استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه بهتر است به جای نام مراسم بزرگداشت شهدا اسم تعمیق فرهنگ‌ جهاد و شهادت را به کار ببریم،گفت: فوکویاما، فیلسوف آمریکایی گفته است: «ما اگر بخواهیم اینها را شکست دهیم باید ارزش‌های آ‌نها را معکوس کنیم» بر این اساس آنچه دشمن از زنده نگه‌داشتن ارزش‌های اسلامی هراس دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مرتضی دهشت، استاد حوزه علمیه خراسان در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) که صبح امروز، 15 اردیبهشت‌ماه در حسینیه ابوالفضلی‌ مشهد برگزار شد، با بیان اینکه بهتر است به جای  مراسم بزرگداشت شهدا، عنوان «تعمیق فرهنگ‌ جهاد و شهادت» را به کار ببریم،‌ اظهار کرد: فوکویاما، فیلسوف آمریکایی گفته است: «ما اگر بخواهیم مسلمانان را شکست دهیم باید ارزش‌های آن‌ها را معکوس کنیم» بر این اساس آنچه دشمن از زنده نگه‌داشتن ارزش‌های اسلامی هراس دارد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه تعداد کسانی که برای تشییع جناره شهدای فاطمیون حاضر می‌شوند بسیار کم است و در شأن این شهدا نیست، عنوان کرد: شاید روشنگری درست در مورد شهدای سوریه انجام نشده، همچنین اطلاع‌رسانی درست در این زمینه صورت نگرفته است.

وی، تبیین، تجلیل و تحکیم را لازمه نگه داشتن اسلام دانست و ابراز کرد: در جنگ صفین لشکر امیرالمومنین(ع) مقابل اسلام ایستادند و قرآن بر سر نیزه قرار دادند، همان‌گونه که آل سعود جنایاتی انجام داده که بسیار فجیع‌تر از جنایات اسرائیل بود، لذا مهم‌ترین قسمت در بخش حفظ اسلام، تبیین اسلام ناب به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام دهشت با بیان اینکه تبیین درست از جهاد و شهادت نیازمند تشخیص استراتژی دشمن است، ادامه داد: گروه‌های تروریستی از جنگ هوشمند یعنی جنگی بالاتر از جنگ نرم استفاده می‌کنند، بر این اساس جنگ نرم به همراه جنگ سخت را جنگ هوشمندانه می‌نامند، داعش و النصر، دارای دو حرکت است که این گروه‌ها از 80 ملیت تشکیل شده و به جنگ هوشمندانه می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه سید حسن نصرالله در ابتدای جنگ داعش بیان کرده است که بعد حرکت نظامی این جنگ مهم نیست بلکه بعد حرکتی آن مهم است، ابراز کرد: بدنه اصلی جامعة المصطفی(ص) باید مبین حرکت‌های اسلامی باشد لذا باید غیرت را بر سر زبان بیاورد هرچند که جان افراد به خطر بیفتد.

این استاد حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه از هر ملیتی که هستید باید احساس مسئولیت کنید، گفت: امروز حرکتی در شمال آفریقا به نام دامس داریم که بسیار خطرناک‌تر از داعش است، اگر این حرکت دامن بگیرد، تهدیدهای زیادی مقابل اسلام قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه داعش با نام اسلام به جنگ اسلام آمده‌اند، افزود: عربستان سعودی هیچ وقت هواپیما نداشته و این نیروهای آمریکایی هستند که در این منطقه استقرار دارند، لذا در این مکان القاعده، النصره، داعش و … را ایجاد کردند و اسلام را با چهره ای خشن به مردم جهان نشان داده‌اند.

به گفته استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان، سوریه، عراق، لبنان و افغانستان بهانه بوده و هدف اصلی از بین بردن اسلام است زیرا جمهوری اسلامی مرز ندارد و همه ملیت‌ها برای دفاع از اسلام در این کشورها حاضر می‌شوند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه 96 سوره مریم «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا، کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‌‏اند به زودى [خداى] رحمان براى آنان محبتى [در دلها] قرار مى‏‌دهد»، ابراز کرد: امام صادق(ع) برای زنی که به دشمنان حضرت فاطمه(س) لعنت فرستاده و دچار مشکل شده بود نماز خواند حتما برای کسانی که برای عمه ایشان به شهادت رسیده‌اند دعا می‌کند.

captcha