شهدای مدافع حرم نشان دادند که آرمان‌گرایی اسلام ناب محمدی مرز ندارد
کد خبر: 3258412
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
شمشادی عنوان کرد:

شهدای مدافع حرم نشان دادند که آرمان‌گرایی اسلام ناب محمدی مرز ندارد

گروه سیاسی: خبرنگار صداوسیما در دمشق با بیان اینکه شهدای مدافع حرم نشان دادند که آرمان‌گرایی اسلام ناب محمدی مرز ندارد، گفت: شیعه قومیت نمی‌شناسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حسن شمشادی، خبرنگار صداوسیما در دمشق در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) که صبح امروز، 15 اردیبهشت‌ماه در حسینیه ابوالفضلی مشهد برگزار شد، با تأکید بر اینکه برخی از مردم سوریه جذب نیروهای مسلح و تروریست شدند و برخی به نظام سوریه گرایش پیدا کرده‌اند، گفت: دو ماه از بحران سوریه نگذشته بود که رهبر معظم انقلاب در مورد سوریه فرمودند: «ما حامی به حق سوریه در خصوص اصلاحات هستیم اما آنچه در سوریه می‌گذرد را توطئه و جنگ نیابتی بین نظام و ملت می‌دانیم»؛ درک این مسئله برای بسیاری از افراد سنگین بود اما با مرور زمان فهمیدند ایشان افق‌های دور را دیده بودند.

وی تیپ فاطمیون را مظلوم ترین افراد در گروه مدافعان حرم دانست و افزود: در این تیپ افراد به قلب خود رجوع کرده و با این اعتقاد که اجازه نمی‌دهیم حضرت زینب(س) دوباره اسیر شود، زن، زندگی و فرزندان خود را رها کرده و در شرایطی که می‌دانند سرشان بریده شده، خارجی خوانده می‌شوند، دوستانشان شهید شده و حتی مفقودالاثر می‌شوند در این تیپ به دفاع از حرم می‌پردازند.

خبرنگار صداوسیما در دمشق با بیان اینکه اسرائیل از گروه‌های تروریست در سوریه دفاع می‌کند که مرکز آنان در جبهه النصره است، ادامه داد: این مسلمانان که ادعای دین ورزی دارند حتی یک گلوله به سمت اسرائیل شلیک نکرده و هرکه به سمت جبهه النصره حرکت می‌کند را نابود می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به ما می‌گویند شما در سوریه و عراق چه کاری انجام می‌دهید؟ گفت: وقتی به اعتراف خودشان لشکر 120 هزار نفر با 85  ملیت به اسم جهاد وارد سوریه می‌شوند و قصد گرفتن حرم حضرت زینب(س) را دارند و با افتخار بیانیه رسمی دادند که «نحن ابنا الیزید» روشن است که ما در سوریه و عراق چه می‌کنیم.

شمشادی با بیان اینکه مدافعان حرم کاری به سوریه نداشتند اما وقتی حرم عقیلة العرب به خطر افتاد در این مکان حاضر شدند،‌ عنوان کرد: ما که 1400 سال است که فریاد «لبیک یا زینب(س)» و «لبیک یا حسین(ع)» سر می‌دهیم و «کل یوم عاشور»ا را همیشه بر لب داشتیم، بر خود واجب دیدیم که به دفاع از حرم حضرت زینب(س) به پا خیزیم.

وی با اشاره به اینکه برخی به رفتن و جهاد تیپ فاطمیون شبهه ایجاد می‌کنند، گفت: مدافعان حرم در تیپ فاطمیون با تهدید گروهک‌های تروریستی در خصوص گرفتن حرم حضرت زینب(س) احساس خطر جدی کردند و بدون در نظر گرفتن مرز و جغرافیا به پا خواسته‌اند.

خبرنگار صداوسیما در دمشق با بیان اینکه شهدای مدافع حرم نشان دادند که آرمان‌گرایی اسلام ناب محمدی، مرز ندارد، گفت: شیعه قومیت نمی‌شناسد، بر این اساس یکی از مدافعان حرم می‌‎گفت که شهدای ما در جغرافیای مقاومت می‌جنگند، ساده انگاریست اگر بگوییم لبنان و سوریه، ایران و افغانستان در حالی که دل است که پَر می‌کشد.

شمشادی با بیان اینکه اگر یک ملت نخواهند هیچ وقت نمی‌توانستیم این همه پیش برویم و در خاک سوریه استقرار پیدا کنیم، افزود: ابتدا بدانید شهدای سوریه برای چه رفته‌اند لذا بین مردم روشنگری کنید، طی دو هفته گذشته نزدیک به 100 نفر از شهدای فاطمیون شهید شده‌اند، اجساد پاکشان به کشور منتقل می‌شود، این شهدا یک دین و امانت بوده و حقی بر گردن ما دارند بنابراین از خانواده‌های این عزیزان دلجویی کنید زیرا اینها کمتر به شهدای دفاع هشت سال دفاع مقدس نیستند.

captcha