برگزاری یادواره شهدای مدافع حضرت زینب(س) در مشهد
کد خبر: 3258409
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
صبح امروز صورت گرفت؛

برگزاری یادواره شهدای مدافع حضرت زینب(س) در مشهد

گروه اجتماعی: یادواره شهدای مدافع حضرت زینب(س) صبح امروز با حضور نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، یادواره شهدای مدافع حضرت زینب(س) از طرف ستاد مردمی بزرگداشت شهدای بدون مرز و طلاب مشهدی صبح امروز، 15 اردیبهشت ماه در حسینیه ابوالفضلی مشهد برگزار شد.

حسن شمشادی، خبرنگار صدا و سیما در دمشق در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) با اشاره به اینکه خیلی‌ها تصور می‌کنند آنچه در سوریه اتفاق افتاده انقلاب مردمی است، اظهار کرد: از 50 ماه گذشته اتفاقاتی در سوریه رخ داد که نامش را انقلاب مردم سوریه نامیدند.

خبرنگار صدا و سیما در دمشق با تأکید بر اینکه برخی از مردم سوریه جذب نیروهای مسلح و تروریست شدند و برخی به نظام سوریه گرایش پیدا کردند، گفت: دو ماه از بحران سوریه نگذشته بود که رهبر معظم انقلاب در مورد سوریه فرمودند: «ما حامی به حق سوریه در خصوص اصلاحات هستیم اما آنچه در سوریه می‌گذرد را توطئه و جنگ نیابتی بین نظام و ملت می‌دانیم»؛ درک این مسئله برای بسیاری از افراد سنگین بود اما با مرور زمان فهمیدند ایشان افق‌های دور را دیده بودند.

شمشادی تیپ فاطمیون را مظلوم ترین افراد در گروه مدافعان حرم دانست و افزود: در این تیپ افراد به قلب خود رجوع کرده و با این اعتقاد که اجازه نمی‌دهیم حضرت زینب(س) دوباره اسیر شود، زن، زندگی و فرزندان خود را رها کرده و در شرایطی که می‌دانند سرشان بریده شده، خارجی خوانده می‌شوند، دوستانشان شهید شده و حتی مفقودالاثر می‌شوند در این تیپ به دفاع از حرم می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه برخی به رفتن و جهاد در تیپ فاطمیون شبهه ایجاد می‌کنند، گفت: مدافعان حرم در تیپ فاطمیون با تهدید گروهک‌های تروریستی در خصوص گرفتن حرم حضرت زینب(س) احساس خطر جدی کردند و بدون در نظر گرفتن مرز و جغرافیا به پا خواسته‌اند.

در ادامه این مراسم، غلامعلی فصیحی، مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون با بیان اینکه روحانیان در تیپ فاطمیون لباس روحانیت نداشته و لباس رزم بر تن می‌کردند، اظهار کرد: بسیاری از افراد در تیپ فاطمیون نمی‌دانستند ما در سنگر روحانی داریم، این روحانیون وارد اتاق‌ها می‌شدند و کلاس درس را بدون لباس روحانیت و حسینیه تشکیل می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه محمد رضایی، محمود کلانی، و رضا بخشی جزو روحانیونی بودند که در تیپ فاطمیون به شهادت رسیده‌اند، افزود: گاهی هنگام مبارزه صدای الله اکبر دشمن به گوش می‌رسید و بچه‌ها نمی‌توانستند به سوی دشمن شلیک کنند، هر چند نیروی مبارز داشتیم اما نمی توانستیم رزمندگان را توجیه کنیم که اینها دشمن هستند و با چهره اسلام به مبارزه برخواسته اند.

مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون با تأکید بر اینکه نیاز فرهنگی در جبهه دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شدت احساس می‌شد، ابراز کرد: شهید محمد رضایی، از روحانیان و رزمندگان جبهه مدافع حرم با روشنگری‌هایی که انجام داددند به جوانان مبارز فهماندند اینهایی که امروز الله اکبر می‌گویند اما به تخریب حرم حضرت زینب(س) می پردازند، از نسل همان خوارج هستند که در مقابل امیرالمؤمنین(ع) ایستادند.

سپس حجت‌الاسلام مرتضی دهشت، استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بهتر است به جای نام مراسم بزرگداشت شهدا، اسم تعمیق فرهنگ‌ جهاد و شهادت را به کار ببریم،‌ اظهار کرد: فوکویاما گفته است: «ما اگر بخواهیم اینها را شکست دهیم باید ارزش‌های آنها را معکوس کنیم» بر این اساس آنچه دشمن از آن هراس دارد زنده نگه داشتن ارزشهای اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کسانی که برای تشییع جناره شهدای فاطمیون حاضر می‌شوند بسیار کم است و شأن این شهدا نیست، عنوان کرد: شاید روشنگری درست در مورد شهدای سوریه نشده و همچنین اطلاع‌رسانی درستی در این زمینه صورت نگرفته است؛ عربستان سعودی هیچ وقت هواپیما نداشته است و این نیروهای آمریکایی است که در این منطقه استقرار دارند، آن‌ها در این مکان القاعده، النصره، داعش و … را ایجاد کردند و پرچم اسلام را اینگونه نشان دادند.

وی با بیان اینکه سوریه، عراق، لبنان و افغانستان تنها بهانه‌ای برای آمریکا است زیرا هدف اصلی آن‌ها از بین بردن اسلام به شمار می‌رود، عنوان کرد: جمهوری اسلامی مرز ندارد و عاشقانه بدون مرز از همه ملیت‌ها برای دفاع از اسلام حاضر شده‌اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه 96 سوره مریم «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا، کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‌‏اند به زودى [خداى] رحمان براى آنان محبتى [در دلها] قرار مى‏‌دهد»، ابراز کرد: امام صادق(ع) برای زنی که به دشمنان حضرت فاطمه(س) لعنت فرستاده و دچار مشکل شده بود نماز خواند حتما برای کسانی که برای عمه ایشان به شهادت رسیده‌اند دعا می‌کند.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) علی خوش‌چهره، مداح اهل بیت(ع) به مداحی پرداخت، همچنین حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور داشت.

captcha