اولین جلسه هم‌اندیشی امور بانوان در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 3257269
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
در سالروز وفات حضرت زینب(س)؛

اولین جلسه هم‌اندیشی امور بانوان در ارومیه برگزار شد

گروه اجتماعی: اولین جلسه هم‌اندیشی امور بانوان همزمان با سالروز وفات حضرت زینب(س) در سالن شهید غربالدوست ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در اولین جلسه هم‌اندیشی امور بانوان که مصادف با  سالروز وفات حضرت زینب(س) در سالن شهید غربالدوست این اداره‌‌کل برگزار شد، به سیره رفتاری و اخلاقی آن حضرت اشاره کرد و گفت: همه ما به‌ویژه بانوان باید از الگوهای رفتاری حضرت فاطمه (س) درس بگیریم.

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی حضرت زینب(س) را عقیلة‌العرب خواند و اظهار کرد: تلاش کنیم تا بتوانیم الگوهای رفتاری آن حضرت را در زندگی افراد جاری و ساری کنیم.

وی افزود: به‌منظور توسعه و ارتقاء جامعه اسلامی ضرورت دارد توجه خاصی به حضور بانوان در جامعه شده و از ظرفیت آنان و نقش ارزنده بانوان در جامعه به خوبی بهره برد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز ضمن تأکید بر ضرورت استفاده از توانمندی های نهفته در شناسایی آسیب‌های موجود در حوزه بانوان و خانواده عدم تخصیص اعتبار، کمرنگ دانستن جایگاه بانوان و نبود پست تخصصی کارشناس امور بانوان در سایر دستگاه های اجرایی را از جمله مشکلات این حوزه برشمرد.

وی تشکیل کمیته مشورتی بانوان ودیدار با مادران شهید، بانوان بازنشسته اداره‌کل، مسئولان ومدیران زن استان واستفاد از تجربیات آن‌ها را دستور کار شورای امور بانوان دانست.

captcha