بیش از 2500 بوشهری در ۳۰ مسجد معتکف شدند
کد خبر: 3248405
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸

بیش از 2500 بوشهری در ۳۰ مسجد معتکف شدند

گروه اجتماعی: کارشناس تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر از معتکف شدن ۲۵۳۳ نفر بانو و آقا در ۳۰ مسجد شهرستان بوشهر خبرداد.

حسین ادیبی، مسئول هماهنگی ستادهای اعتکاف شهرستان‌ها و کارشناس تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، ضمن تبریک ولادت حضرت امام علی(ع) و فرارسیدن ایام البیض بر لزوم برنامه ریزی برای استفاده بهینه معتکفین از این ایام مبارک و انسان‌ساز تأکید و اظهار کرد: در ایام اعتکاف امسال که از شنبه ۱۲ اردیبهشت مصادف با سیزدهم رجب آغاز شده است در شهرستان بوشهر تعداد ۲۵۳۳ نفر در مراسم اعتکاف شرکت داشته‌اند.

کارشناس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: اعتکاف امسال در سطح شهرستان بوشهر در ۳۰ مسجد در حال برگزاری است که در این شهرستان 11 مسجد ویژه برادران و 19 مسجد ویژه معتکف خواهر مهیا شده است و با همکاری مسئولان ارشد استانی زمینه برگزاری مراسم اعتکاف امسال به نحو مناسب فراهم شده است.

ادیبی به بافت جمعیتی شرکت‌کنندگان در اعتکاف امسال اشاره و تصریح کرد: از معتکفین امسال تعداد ۱۷۹۲ نفر را بانوان تشکیل داده و ۷۴۱ معتکف مرد هم از مراسم اعتکاف امسال در سطح شهرستان بوشهر استقبال کرده‌اند.

وی در پایان افزود: اعتکاف در زلال قرآن و ایستگاه اصلاح نماز و وضو و سخنرانی آیت‌الله صفایی‌بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر در جمع معتکفین مردمی و دانشجویی و جوانان و برگزاری مراسم سوگواری حضرت زینب(س) از دیگر برنام‌های امسال در سطح مساجد استان می‌باشد.

captcha