۲ روز جشن و یک روز عزاداری ویژه زائران ایرانی در عتبات عالیات
کد خبر: 3215545
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
احمدی خبر داد:

۲ روز جشن و یک روز عزاداری ویژه زائران ایرانی در عتبات عالیات

گروه جامعه: مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از برگزاری دو روز جشن ویژه میلاد حضرت علی(ع) در نجف و کربلا خبر داد و گفت: روز ۱۴ اردیبهشت ماه مراسم عزاداری حضرت زینب(س) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام خبر برگزاری ویژه برنامه میلاد باسعادت امام علی(ع) ویژه زائران ایرانی در نجف اشرف، عنوان کرد: این برنامه‌ طی دو شب در حرم حضرت علی(ع) برگزار می‌شود.

وی گفت: حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی سخنرانی این مراسم را بر عهده دارد و مراسم مداحی نیز با حضور یکی از مداحان کشورمان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: در صحن امام حسین(ع)، حرم حضرت عباس(ع) و خیمه‌گاه نیز برنامه‌های ویژه این روز برای زائران ایرانی برگزار می‌شود.

وی در خصوص ویژه برنامه‌های میلاد حضرت علی(ع) در کاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات نیز، گفت: مسابقه نهج‌البلاغه برای زائران عتبات عالیات برگزار می‌‌شود. که بر همین اساس جزوه ویژه‌ای در اختیار روحانیان و مداحان کاروان‌ها قرار گرفته است تا در این فرصت مردم را با نهج‌البلاغه و معارف اهل بیت(ع) آشنا کنند.

احمدی با اشاره به اینکه در مناسبت‌های مختلف تولیت‌های حرم‌های مطهر ائمه(ع) در عتبات عالیات برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کنند، گفت: شب و روز میلاد حضرت علی(ع) در حرم‌های مطهر ائمه(ع) در عراق برنامه‌هایی برگزار می‌شود اما چون به زبان عربی است زائران ایرانی نمی‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند به همین دلیل بعثه مقام معظم رهبری در عراق ویژه برنامه‌هایی برای زائران ایرانی ترتیب می‌دهد.

وی همچنین اعلام کرد: روز 13 رجب جمعی از علما و روحانیان حوزه‌های علمیه نجف میهمان بعثه مقام معظم رهبری هستند و قرار است در خصوص مسائل فرهنگی زائران بحث و تبادل‌نظر صورت گیرد.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از برگزاری مراسم وفات حضرت زینب(س) در روز 14 اردیبهشت ما در حرم‌های مطهر ائمه در عتبات عالیات(ویژه زائران ایرانی) نیز خبر داد.

captcha