ستاد بازسازی حرم حضرت زینب(س) راه‌اندازی شد
کد خبر: 3198234
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰

ستاد بازسازی حرم حضرت زینب(س) راه‌اندازی شد

گروه جامعه: جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به آسیب‌های بسیاری که از سوی گروه تروریستی داعش به اماکن مقدس کشور سوریه وارد شده است، از راه اندازی ستاد بازسازی حرم مطهر حضرت زینب (س) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) مسعود شوشتری، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه آسیب‌های زیادی به حرم حضرت زینب(س) توسط گروه داعش در کشور سوریه وارد شده است، گفت: به دلیل این تخریب‌ها و همچنین حجم مراجعه مردمی جهت کمک در بازسازی حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) باعث شد ستاد بازسازی عتبات عالیات نسبت به راه اندازی ستاد بازسازی حضرت زینب (سلام الله علیها) اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه بعد از راه اندازی ستاد اقدامات بسیار خوبی جهت این حرم مطهر صورت گرفته است، ادامه داد: بازسازی درب‌های کل حرم مطهر، راه اندازی دوباره سیستم سرمایش و گرمایش و مرمت صحن حضرت امام خمینی (ره) در جوار حرم عقیله بنی هاشم (سلام الله علیها) از اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

شوشتری، ضمن تشکر از مردم استان خوزستان که با نذورات خود بانی این اقدامات ماندگار شده اند، اظهار داشت: مردم استان خوزستان با همت بالای خود ۸۰ تخته فرش ماشینی نفیس جهت مفروش کردن حرم مطهر اهدا و این فرش‌های اهدایی در اسفندماه سال گذشته در حرم مطهر پهن شد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیان کشور، از طرح توسعه حرم مطهر حضرت زینب (سلام الله علیها) خبر داد و افزود: طرح توسعه حرم از برنامه‌های آینده ستاد است که به دلیل ناامنی‌های موجود فعلا وارد این طرح نمی‌شویم اما بنا داریم گنبد و مناره‌های حرم مطهر را از نظر فیزیکی و طلاکاری مرمت و بازسازی کنیم.

شوشتری در پایان با اشاره به راه‌های اهدای نذورات جهت بازسازی حرم حضرت زینب (سلام الله علیها)، اظهار داشت: مردم ولایتمدار کشورمان می‌توانند با مراجعه به ستاد بازسازی عتبات عالیات در سراسر کشور یا شماره حساب‌های این ستاد نذورات خود را در این کار ماندگار اهدا کنند.

captcha