حضرت زینب(س) آموزگار درس استقامت به جهانیان بود
کد خبر: 2889375
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳

حضرت زینب(س) آموزگار درس استقامت به جهانیان بود

گروه اجتماعی: امام‌ جمعه پلدشت گفت: حضرت زینب(س) با بردباری، صبر و استقامت خویش مقابل سختی‌ها و دشواری‌های زندگی آموزگار استقامت به جهانیان شد.

حجت‌الاسلام نقی دوزدوزانی، امام‌ جمعه پلدشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌غربی، ضمن تبریک روز پرستار اظهار کرد: حضرت زینب(س) سن کمی داشتند که پیامبر(ص) از دنیا رفت و تلخی شهادت والدین خود را نیز چشید ولی با این وجود همیشه صبور و مقاوم بود و به همه جهانیان درس استقامت آموخت.
وی ادامه داد: حضرت زینب(س) از دانش علمی و شجاعت بسیار بالایی برخوردار بود که در زمان حضور وی در کوفه بانوان از محضر ایشان علم‌آموزی می‌کردند و با ایراد خطبه‌ای آتشین در شام یزید و یزیدیان را رسوا کرده و واقعه کربلا و حقیقت قیام امام‌حسین(ع) را برای همیشه جاودان ساخت.
حجت‌الاسلام دوزدوزانی با اشاره به آیات و روایات قرآنی گفت: زمانی که ایشان به دنیا آمدند پیامبر(ص) در مسافرت بودند و حضرت علی(ع) نیز برای آنکه نام فرزندش از جانب رسول‌خدا(ص) انتخاب گردد تا بازگشت پیامبر(ص) صبرکرد، پس از بازگشت حضرت محمد(ص) وی نیز منتظر ماند تا نام کودک تازه متولد شده از جانب خداوند متعال انتخاب گردد.
وی بیان کرد: وی در تمام مدت اسارت نه تنها فریضه‌های واجب دینی خود را به جای می‌آورد بلکه به شب زنده‌داری و خواند نماز شب نیز می‌پرداخت، حتی شب زنده‌داری خود را شب11محرم نیز ترک نکرد.
امام‌جمعه پلدشت در پایان اظهار کرد: لازم است که عالمان دینی با تبیین درست از زندگی آن بانوی بزرگوار زندگی ایشان را به عنوان بهترین و برترین الگو برای بانوان مسلمان جهان معرفی کنند.

captcha