جریان عاشورا بدون حضور حضرت زینب(س) تداوم نمی‌یافت
کد خبر: 2887114
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱

جریان عاشورا بدون حضور حضرت زینب(س) تداوم نمی‌یافت

گروه اجتماعی: سرپرست تبلیغات اسلامی آستارا با بیان اینکه رمز پیروزی حضرت زینب(س) در ایمان وی نهفته است، تصریح کرد: جریان عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش بدون حضور حضرت زینب(س) تداوم نمی‌یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حاتمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، در آستانه سالروز ولادت حضرت زینب(س)، از آن حضرت به‌ عنوان شجاعی نظیر امام حسین(ع) یاد کرد و گفت: شجاعت امام حسین(ع) در خواهرش حضرت زینب(س) هم بود که آن حضرت هم در مقام شجاعت قطع نظر از جهت امامت، کمتر از امام حسین(ع) ندارد و قوت قلبش به برکت اتصالش به مبداء تعالی راستی است.

وی به نقل از شیخ جعفر شوشتری، تصریح کرد: اگر امام حسین(ع) در صحنه کربلا یک میدان داشت، حضرت  زینب(س) دو میدان نبرد داشت که میدان نبرد اولش مجلس ابن زیاد و دومی مجلس یزید پلید بود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا با اشاره به مصائب و سختی‌های حضرت زینب(س) در واقعه کربلا، عنوان کرد: حضرت زینب(س) علاوه بر پرستاری از امام زمانش و حمایت و دفاع از زنان و کودکان اهل بیت(ع)، مسئولیت پیام‌رسانی خون شهیدان و آگاهی‌بخشی به مسلمانان را نیز به نحو احسن انجام داد.

رمز پیروزی حضرت زینب(س) در ایمان وی نهفته است

حجت‌الاسلام حاتمی حضرت زینب(س) را پیام‌آور عاشورا و اسوه صبر و ایثار دانست و افزود: حضرت زینب(س) و همراهان، تعمدا در مقابل مردم اقدام به سخنرانی، سوگواری و مرثیه‌خوانی می‌‌کرد تا عواطف آنها تحریک شود و با برشمردن آنچه بر آنان و مردانشان گذشته، مردم را علیه طاغوت بشوراند.

وی با بیان اینکه رمز پیروزی حضرت زینب(س) در ایمان وی نهفته است، تصریح کرد: جریان عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش بدون حضور حضرت زینب(س) تداوم نمی‌یافت.

این کارشناس دینی با اشاره به ایثارگری‌های حضرت زینب(س) در واقعه کربلا، اضافه کرد: ایثار به معنای دیگری را بر خود ترجیح دادن، از سجایای اخلاقی و از صفات حسنه است و اینکه انسان در عین نیاز، دیگری را بر خویشتن برگزیند، در روایات ما به «بالاترین درجه ایمان» و «برترین درجه احسان» تعبیر شده است.

حجت‌الاسلام حاتمی کربلا را مدرسه عشق و ایثار دانست و خاطرنشان کرد: ایثار جان و دست شستن از زن و فرزند و مال بالاترین نوع ایثار بوده و همین است که عامل تقدس قیام عاشورا و عامل تمایز آن از سایر قیام‌هاست.

captcha