حضرت زینب(س)؛ یکه‌تاز واقعه عاشورا/ نقش تربیتی عقیله بنی‌هاشم(س) برای جوانان تبیین شود
کد خبر: 2886980
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
هراتی عنوان کرد:

حضرت زینب(س)؛ یکه‌تاز واقعه عاشورا/ نقش تربیتی عقیله بنی‌هاشم(س) برای جوانان تبیین شود

گروه اجتماعی: مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات اراک با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) توانست یکه و تنها واقعه عاشورا را نسبت به شرایط خفقان‌آور آن زمان زنده نگه دارد، افزود: زوایایی تبیین شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر هراتی، مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: شخصیت حضرت زینب(س) دارای ابعاد وسیعی است که متأسفانه نهادهای فرهنگی و دینی برای تبیین آن برای افراد جامعه موفق عمل نکرده‌اند که باید به‌طور ویژه فعالیت و برنامه‌های خود را بازبینی و سپس اقدام به فعالیت اثرگذار کند.

جایگاه ویژه حضرت زینب(س) در بین ائمه(ع)

وی ادامه داد: شخصیت حضرت زینب(س) در بین معصومین و امامان از جایگاه ویژه‌ای برخورداراست  و تا جایی که امام سجاد(ع) در خطاب به ایشان می‌فرماید؛ عمه جان «دانشمند مکتب ندیده  هستی» و همین شخصیت‌ها و ویژگی ایشان هست که توانست یکه و تنها واقعه عاشورا را نسبت به شرایط خفگان‌آور آن زمان زنده نگه دارد.

حجت‌الاسلام هراتی تأکید کرد: پرستاران ما باید نسبت به گذشته از شخصیت این بانوی والامقام به‌عنوان الگوی عملی و رفتاری در جنبه فردی و کاری خود بهره ببرند و همیشه این نکته به خاطرشان باشد که ایشان در سخت‌ترین شرایط، صبورانه و دلسوزانه به‌خاطر هدف متعالی‌تر ایستادگی کردند.

عفاف و حجاب؛ بارزترین ویژگی آن حضرت

مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات اراک با بیان اینکه عفاف و حجاب یکی از بارزترین خصوصیات شخصیتی آن حضرت بود، عنوان کرد: پرستاران ما باید این ویژگی مثبت حضرت را در خود نهادینه کرده و اهمیت ویژه‌ای به آن کنند.

وی یادآور شد: در تبیین شخصین حضرت زینب(س) برای پرستاران به‌عنوان الگو متأسفانه کار زیادی نشده است و شاهد برنامه‌ای اثرگذار و کاربردی برای تبیین شخصیت ایشان نبوده‌ایم که باید نهادهای ذیربط به تبیین این موضوع برای پرستاران اقدام عملی نمایند.

این مقام مسئول در پایان، تأکید کرد: دانشگاه‌های که دارای رشته پرستاری هستند می‌توانند مهمترین نقش را در تربیت پرستار متعهد با خصایص اخلاقی حضرت زینب(س) ایفا نمایند که این امر نیازمند یک عزم ملی است.

captcha