آرمان‌‌گرایی و آزادی‌خواهی شاخصه دانشجوی مسلمان است
کد خبر: 2615429
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
حجت‌الاسلام وحیدی‌راد:

آرمان‌‌گرایی و آزادی‌خواهی شاخصه دانشجوی مسلمان است

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت شهرستان زابل گفت: آرمان‌گرایی، آزادی‌خواهی، استکبارستیزی و دفاع از ارزش‌های دینی از شاخصه‌های مهم دانشجوی مسلمان است که او را از سایر دانشجویان متمایز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، حجت‌الاسلام محمود وحیدی‌راد، امام جمعه موقت شهرستان زابل، روز گذشته، 14 آذر در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: خداوند در بخشی از آیه 152 سوره بقره می‌فرماید: « فَاذْکُرُونی‏ أَذْکُرْکُمْ»، ای مؤمنین زیاد به یاد من باشید و ذکر خدا را بر زبان بیاورید تا من هم شما را یاد کنم.
وی تصریح کرد: دو نوع ذکر داریم؛ ذکر لفظی و عملی. ذکر لفظی آن است که انسان زبانش را به ذکر الهی همانند سبحان الله، الحمدالله، الله اکبر و ذکر صلوات مشغول بدارد و این ذکر لفظی است و همیشه باید زبانش مشغول به ذکر خدا باشد.
امام جمعه موقت زابل افزود: ذکر عملی این است که در همه حال به یاد خدا باشد، به خاطر خدا چشم از نامحرم بردارد، به خاطر خدا از مال حرام چشم‌پوشی کند و اگر انسان در این دنیا سختی‌ها و ناراحتی‌ها را تحمل کند قطعاً در روز قیامت سعادت‌بخش خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به روز دانشجو، اظهار کرد: روز 16 آذر یادآور شهادت سه دانشجوی استکبارستیز دانشگاه تهران است که با قساوت مأموران وطن‌فروش به شهادت رسیدند و این روز را به نام « روز دانشجو» گرامی می‌داریم.
امام جمعه زابل بیان کرد: آرمان‌گرایی، آزادی‌خواهی، استکبارستیزی و دفاع از ارزش‌های دینی از شاخصه‌های مهم دانشجوی مسلمان است که او را از سایر دانشجویان متمایز می‌کند.
وحیدی‌راد در پایان افزود: دانشجوی مسلمان آگاه و بیدار است و با تحلیل واقعیات و مشاهده حوادث روز، درصدد بیداری ملت برمی‌خیزد و به پیشرفت و آبادانی کشور و اتحاد ملی نیز کمک می‌کند.

captcha