كتاب «ايران ما، سلطان علی بن موسی الرضا(ع)» منتشر می‌شود
کد خبر: 2538145
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰

كتاب «ايران ما، سلطان علی بن موسی الرضا(ع)» منتشر می‌شود

گروه اندیشه: كتاب «ايران ما، سلطان علی بن موسی الرضا(ع)» با موضوع زندگي‌نامه، سيره و معارف رضوی در شش فصل از سوی موسسه آفرينش‌های هنری آستان قدس رضوی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی موسسه آفرينش‌های هنری آستان قدس رضوی، كتاب «ايران ما، سلطان علی بن موسی الرضا(ع)» با موضوع زندگي‌نامه، سيره و معارف رضوی در شش فصل از سوی موسسه آفرينش‌های هنری آستان قدس رضوی منتشر می‌شود.
اين كتاب به سفارش انجمن ادبی رضوی موسسه آفرينش‌های هنری آستان قدس رضوی توسط دكتر جابر عناصری، نويسنده و استاد پيشكسوت تعزيه و شبيه‌خوانی دانشكده هنر تهران به رشته تحرير در آمده است.
كتاب ياد شده شامل شش فصل بوده كه به گوشه‌هايی از سيره و زندگانی حضرت ثامن الحجج(ع)، كرامات و معجزات دوران حيات آن امام همام، ادعيه و فضيلت زيارت، شهادت و ... می‌پردازد.
نويسنده اين اثر، دكتر جابر عناصری، متولد سال 1324 در اردبيل بوده كه 38 سال است در دانشگاه‌ها به تدريس ايرانشناسی و فرهنگ و ادبيات تطبيقی ايران و جهان به خصوص پيوند حكمت خسروانی ايران باستان و عرفان اسلامی اشتغال دارد.
از دكتر جابر عناصری تاكنون ۴۰ اثر در زمينه فرهنگ ايران منتشر شده كه از جمله آنها می‌توان به «مراسم آيينی و تئاتر»، «تاريخ هنر ايران»، «تاريخ هنر جهان»، «تعزيه، نمايش مصيبت»، «درآمدی بر نمايش و نيايش در ايران»، «شبيه‌نامه دير مكافات»، «مردم‌شناسی و روا‌ن‌شناسی هنر»، «شبيه‌‌خوانی، گنجينه نمايش‌های آيينی مذهبی»، «شبيه‌خوانی، كهن الگوی نمايش‌های ايران» و ... اشاره كرد.
یادآور می‌شود، دكتر جابر عناصری دارای مدرك دكتری تخصصی فلسفه و علوم تربيتی در انگلستان(دانشگاه لندن) است.
captcha