تربیت نیروی انسانی متخصص؛ از مؤلفه‌های اصلی در راستای تبدیل شدن استان مرکزی به قطب قرآنی کشور
کد خبر: 1465031
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
قاری برجسته استان مرکزی اظهار کرد:

تربیت نیروی انسانی متخصص؛ از مؤلفه‌های اصلی در راستای تبدیل شدن استان مرکزی به قطب قرآنی کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: جدیدی تربیت نیروی انسانی متخصص و فعال را از ضروریات‌ لازم در راستای تبدیل شدن استان مرکزی به قطب قرآنی کشور، عنوان کرد و افزود: امکانات سخت‌‌افزاری، بودجه مناسب، داشتن برنامه‌ای مدون و کارشناسی شده از جمله ابزار و راهکارهایی است که زمینه تحقق این مهم را فراهم می‌کند.

مجید جدیدی، قاری ملی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، در راستای قابلیت داشتن استان مرکزی به قطب قرآنی کشور، تصریح کرد: برای تبدیل شدن این استان و یا هر استان دیگری به قطب قرآنی شرایط و بضاعت‌های خاص و ویژه‌ای لازم است که با تأمین آن می‌توان به حصول این هدف امیدوار بود.

راهکار تبدیل شدن به قطب قرآنی کشور
وی تربیت نیروی انسانی متخصص و فعال را از ضروریات‌ لازم در راستای تبدیل شدن استان مرکزی به قرآنی کشور، عنوان کرد و افزود: امکانات سخت‌‌افزاری، بودجه مناسب، داشتن برنامه‌ای مدون و کارشناسی شده از جمله ابزار و راهکارهایی است که زمینه تحقق این مهم را فراهم می‌کند.

جدیدی بیان کرد: موقعیت جغرافیایی استان مرکزی به‌عنوان مرکزی‌ترین نقطه کشور و استان امام راحل(ره) نقش مهمی در قطب قرآنی شدن استان مرکزی ایفا می‌کند، لیکن باید با برنامه‌ریزی و همت مضاعف از این فرصت نهایت بهره و استفاده را برای رسیدن به مقصود داشت.

قاری برجسته استان مرکزی صرف موقعیت مکانی و جغرافیایی نمی‌تواند ما را در رسیدن به نتیجه موفق کند، افزود: موقعیت جغرافیایی در صورت فراهم شدن شرایط که مهمترین آن داشتن برنامه‌ای منسجم و کاربردی است می‌تواند مؤثر باشد؛ ولی صرف قرارگرفتن در موقعیت خوب جغرافیایی این امکان حاصل نمی‌شود.

همجواری استان مرکزی با قطب‌های مهم دینی - فرهنگی کشور
وی بیان کرد: همجواری استان مرکزی با استان‌های قم و تهران به‌عنوان دو قطب مهم فرهنگی و دینی کشور می‌تواند ظرفیتی مثمرثمر در تبدیل شدن این استان به قطب قرآنی کشور به‌شمار رود به شرطی که از این ظرفیت استفاده بهینه و مطلوب داشت.

قاری ملی کشور در پایان با اشاره به ظرفیت استان مرکزی از لحاظ وجود حافظان و قاریان ملی و بین‌المللی و نقش آن در تحقق این مهم، یادآور شد: مهمترین عامل برای تحقق این امر وجود و تربیت نیروی متخصص و دغدغه‌مند است و با توجه به وضعیت و توانمندی‌های موجود تا تحقق این هدف فاصله بسیاری وجود دارد.

captcha