تربیت نیروی انسانی توانمند ضامن پیشرفت کشور است
کد خبر: 1444551
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳

تربیت نیروی انسانی توانمند ضامن پیشرفت کشور است

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه بیرجند نقش نیروی انسانی را در توسعه مهم دانست و گفت: تربیت نیروی انسانی توانمند ضامن پیشرفت و توسعه کشور است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، خلیل خلیلی، رئیس دانشگاه بیرجند امروز، هشتم شهریور در بازدید معاون علم و فناوری رئیس جمهور از دانشگاه بیرجند با اشاره به تأسیس دانشگاه بیرجند قبل از انقلاب در سال 54 به ریاست پرفسور گنجی، اظهار کرد: این دانشگاه در حال حاضر 11 دانشکده و 3 آموزشکده دارد.



وی با اشاره به اینکه دانشگاه بیرجند در 92 کد رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی، 137 رشته کارشناسی ارشد و 32 رشته دکتری دانشجو جذب می‌کند، افزود: وسعت این دانشگاه 899 هکتار با زیر بنای 143 هزار و 872 متر مربع و دانشگاه‌های اقماری است.



رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه این دانشگاه 350 عضو هیئت علمی دارد، بیان کرد: 11 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و 300 دانشجوی دکتری در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.



وی با اشاره به وجود دانشگاه‌های متعدد در استان نقش نیروی انسانی را در توسعه استان مهم دانست و یادآور شد: خراسان جنوبی به‌ویژه بیرجند با وجود این دانشگاه‌ها ماهیت و محوریت دانشجویی و دانشگاهی گرفته به گونه‌ای که  از هر 5 بیرجندی یک نفر دانشجو است.



رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه امیدواریم دانشگاه بیرجند در زمره 20 دانشگاه برتر کشور قرار گیرد، گفت: اقدامات انجام شده 5 ماهه اخیر سبب افزایش 13 درصدی بودجه پژوهش و 2 درصدی بودجه فناوری اطلاعات دانشگاه نسبت به سال گذشته شده است.



وی سفرهای علمی و روابط بین الملل، گسترش روابط بین الملل، اجرای آزمایش و بررسی طرح‌های فناوری اطلاعات تأکید و تکلیف حوزه پژوهش در تعامل و مشارکت فعال در ثبت و تأیید اختراعات را از جمله اقدامات انجام شده دانست.

captcha