لزوم ایجاد نهضت ترجمه کتب مرتبط با امام رضا(ع) در فضای مجازی
کد خبر: 1441796
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
کریمی‌قدوسی بیان کرد:

لزوم ایجاد نهضت ترجمه کتب مرتبط با امام رضا(ع) در فضای مجازی

گروه فضای مجازی: منتخب مردم مشهد در مجلس با تأکید بر ترجمله کتب مربوط به امام رضا(ع) به زبان‌های رایج، گفت: با توجه به گسترش افکار ضاله در فضای مجازی و کمرنگ بودن منابع الهی در این فضا باید توجه ویژه‌ای به نهضت ترجمه داشته باشیم.

جواد کریمی‌قدوسی، منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: مهم‌ترین فرصتی که در فضای مجازی برای نشر افکار ارزشی و مسائل دینی و اعتقادات مذهبی وجود دارد، تشکیل کتابخانه‌های دیجیتال است.

وی افزود: تشکیل کتابخانه دیجیتال با محوریت آثار و زندگانی امام رضا(ع) و سیره زندگی شخصی و علمی ایشان و احادیث و آثار نشریافته درباره سیره امام رضا(ع) در طول قرن‌های گذشته توسط دانشمندان اسلامی و ترجمه این کتب به زبان‌های مختلف از جمله اقداماتی است که می‌توان برای اشاعه اندیشه‌های رضوی در فضای مجازی انجام داد.

کریمی‌قدوسی با اشاره به اینکه ارائه این آثار غنی و با محتوا یکی از گام‌های ابتدایی در زمینه اشاعه اندیشه‌های رضوی است، یادآور شد: ساده‌ترین اقدام در فضای مجازی ارائه آثار رضوی به زبان‌های مختلف دنیا است چراکه این آثار در سراسر دنیا با علاقه‌مندان بسیاری روبرو است.

تولید نرم‌افزار جستجوگر مرتبط با امام رضا(ع)
منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در فضای مجازی می‌توان کتب مربوط به امام رضا(ع) و سایر ائمه معصومین(ع) را به زبان‌های رایج از جمله روسی، انگلیسی، زبان‌های ساکنان منطقه خاورمیانه ترجمه کرده و یک نرم‌افزار جستجوگر درباره امام رضا(ع) ایجاد کرد، گفت: با توجه به گسترش افکار ضاله در فضای مجازی و کمرنگ بودن منابع الهی در این فضا باید توجه ویژه‌ای به نهضت ترجمه که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، انجام داد.

وی ابراز کرد: امروز مردم به ساده‌ترین شکل امکان دسترسی به فضای مجازی را دارند و در هر موقعیت زمانی و مکانی از آن استفاده می‌کنند، بنابراین با توجه به اینکه بسیاری از افراد در فضای سایبری سرگردان هستند، باید این افراد را به سمت فرهنگ رضوی هدایت کرد تا مخاطبان با اندیشه‌های رضوی در هر موقعیتی آشنا شوند.

کریمی‌قدوسی با اشاره به اینکه پایگاه‌هایی که فرهنگ و اندیشه رضوی را در فضای مجازی به مخاطب ارائه می‌دهند باید از شرایط ویژه‌ای برخوردار باشند، یادآور شد: زیباسازی، قدرت پاسخگویی و دسته‌بندی مطالب و پشتیبانی از این پایگاه‌ها توسط رسانه‌های گروهی از جمله صدا و سیما از شرایط لازم این پایگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه عموم مردم باید لذت معنویت و معارف اهل بیت(ع) را درک کنند، ابراز کرد: علت بسیاری از مشکلات فردی، اجتماعی و علمی مربوط به عدم شناخت صحیح فرهنگ اسلامی است، بنابراین یک رکن از آموزش و فرهنگ ما بایستی بهره گیری از فضای مجازی در اشاعه اندیشه های رضوی باشد.

طبقات مختلف اجتماع زندگی خود را بر اساس منابع اسلامی قرار دهند
وی گفت: همانطور که کسب علم می‌تواند موجب سعادت و شقاوت انسان باشد، حضور در فضای مجازی نیز باید با شرایط خاصی همراه باشد؛ لذا ما باید سعی کنیم تا طبقات مختلف اجتماع زندگی خود را بر اساس منابع اسلامی قرار دهند و به تدریج این فرهنگ به فرهنگ عمومی کشور تبدیل شود.

منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از آفت‌های فضای مجازی امکان برداشت‌های ناصحیح و سوء استفاده گروه‌های ضاله از این شرایط است، گفت: در چنین فضایی بسیاری از فرق به نام دین تاخ و تاز می‌کنند و جاذبه‌های سطحی و زودگذر را به جوانان معرفی می‌کنند، که البته در همین فضای سایبری می‌توان به مقابله با آنان پرداخت.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین فضاهایی که می تواند مردم را با مسائل قرآنی و فرهنگ رضوی آشنا کند، خبرگزاری ایکنا است، عنوان کرد: باید اخبار این خبرگزاری در صدر مطالب بسیاری از وبلاگ‌های شخصی باشد تا از این طریق معارف الهی در بین مردم اشاعه یابد.

captcha