فعالان رسانه خراسان رضوی با شهدا تجدید میثاق کردند
کد خبر: 1436977
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
به مناسبت ۱۷ مرداد؛

فعالان رسانه خراسان رضوی با شهدا تجدید میثاق کردند

گروه اجتماعی: به‌مناسبت ۱۷ مرداد و با تلاش بسیج رسانه، فعالان رسانه خراسان رضوی، با خواندن دعای ندبه در جبل‌النور کوهسنگی مشهد، با شهدا تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در مراسم دعای ندبه که به‌مناسبت 17 مرداد و روز خبرنگار، توسط بسیج رسانه خراسان رضوی در محل کوهسنگی و کنار شهدای گمنام در جبل‌النور برگزار شد، گفت: اگر یک خبرنگار خود را از جنس اصحاب رسانه و شیعه بداند، تنها وظیفه خودش را توجیه امام زمان(عج)، یعنی توجه دادن مردم به آن حضرت می‌داند.

وی افزود: رسالت خبرنگاری از همین زاویه است و اگر در توجیه امام زمان خود کوتاهی کند، ضرر کرده و باید سایر کارهایش را زیر‌‌مجموعه این کار قرار دهد، خبرنگار باید رضوی و بسیجی بوده و در عمل موجه امام زمان(عج) باشد و اگر به انحراف کشیده شد، هدف اصلی آن گم می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده بحرینی در ادامه به ویژگی‌های دعای ندبه اشاره کرد و گفت: در‌خصوص حضرت مهدی(عج)، ما شیعیان یک نکته را غفلت می‌کنیم که حتی در مورد پیامبر(ص) و ائمه معصوم(ع) نیز قابل تکرار است و آن اینکه این بزرگواران رضایت و معصیت استقلالی ندارند.

وی بیان کرد: وقتی در دعای ندبه می‌گوییم «وامنن علینا برضاه» و یا «واجتناب معصیته»، یک واقعیت است که ما گاه از آن غفلت می‌کنیم، باید بدانیم که هر چیزی و یا هر کاری که رضایت خدا را در برداشته باشد آن‌ها را راضی می کند و معصیت و رضایت آن‌ها موضوعیت نداشته و فقط طریقت دارد.

وی با ابراز اینکه امام زمان(عج) وجه الله است، یعنی چیزی که باعث توجه می‌شود، افزود: خداوند متعال وجوهی دارد که آنها باید دائما متوجه وجود خدا باشد و یک وجه اختصاصی آن امام زمان(عج) است که باید از طریق ایشان متوجه خدا باشیم اما گاهی بعضی از شیعیان از این واقعیت غفلت می‌کنیم.

منتخب مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این وجه، وجه اختصاصی اولیای خداست، بیگانگان از طریق این وجه، متوجه خدا نمی‌شوند، فقط اولیای خدا از این مسیر با خدا مرتبط می‌شوند و اگر هر جمعه دعای ندبه و هر روز دعای عهد بخوانیم و بدانیم که هر روز، متعلق به امام زمان(عج) است و انتظار ظهور داشته باشیم، می‌توانیم از این معبر اختصاصی برای ارتباط با خدا استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده بحرینی گفت: همه ما در قبال امام زمان(عج) وظیفه داریم که اول خودمان و بعد دیگران را متوجه ایشان کنیم تا اینکه به توجه خدا برسیم، امام زمان(عج) بهترین مرکز توجه ماست که با قرائت دعا و زیارت ایشان به سوی معبود، راه صحیح را بیابیم.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم مزار شهدای گمنام جبل‌النور کوهسنگی مشهد، گلباران و حاضران بیانیه‌ای در محکومیت جنایات صهیونیست علیه کودکان بی دفاع غزه را امضا‌ کردند که طی پیشنهادی از سوی بسیج رسانه از خبرنگاران داوطلب خواسته شده برای اعزام به فلسطین و انتشار حقایق در صورت تمایل اعلام آمادگی کنند.

captcha