ایجاد اشتغال نیازمند فرهنگ است/ بازار کار در جامعه نادیده گرفته می‌شود
کد خبر: 1434569
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲

ایجاد اشتغال نیازمند فرهنگ است/ بازار کار در جامعه نادیده گرفته می‌شود

گروه اجتماعی: منتخب مردم بیرجند در مجلس با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال نیازمند فرهنگ است، اظهار کرد: امروز که به عنوان هفته ملی مهارت نامگذاری شده نیاز است فرهنگ مهارت آموزی و کارآفرینی برای نسل جوان ترویج شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقرعبادی، منتخب مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی امروز، ششم مرداد در دیدار با مربیان و پرسنل اداره‌کل و مراکز تابعه فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: مراکز فنی و حرفه‌ای چشمه جوشان اشتغال‌زایی هستند که ناشناخته مانده و افراد زیاد با آن آشنایی ندارند.



وی با تأکید بر اینکهدر راستای اهمیت و جایگاه فنی و حرفه‌ای فرهنگ‌سازی صورت نگرفته است، بیان کرد: جوانان با توجه به این‌که با امورات رشته‌ها و فرهنگ فنی و حرفه‌ای آشنا نیستند مجبور به انتخاب رشته‌های تحصیلی‌ای شده که به آن علاقمند نبوده و این عامل سبب رشد بیکاری در جامعه می‌شود.



منتخب مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: این جوانان اگر به جای انتخاب رشته‌های ناشناخته درسی به سمت و سوی دوره‌های فنی و حرفه‌ای روی آورند نه تنها مشکل اشتغال آنها رفع شده که برای گروه دیگری نیز اشتغال ایجاد می‌کنند.



عبادی با اشاره به اینکه جوانان باید به سمت و سوی آموزش‌های عالی اما هدفمند حرکت کنند، بیان کرد: امید است بحث فنی و حرفه‌ای و اهمیت و جایگاه آن برای جامعه روشن‌تر شده و مورد استقبال نسل جوانان قرار بگیرد چراکه زمینه‌ساز بازار کار خوبی خواهد شد.



وی با انتقاد از این‌که در جامعه ما بازار کار زیاد مورد توجه قرار نگرفته و نادیده انگاشته شده است، گفت: با توجه به اینکه در کشور ما میزان بیکاری بسیار بالا رفته و نگران کننده شده است اما هدایت‌گری خوبی برای جوانان صورت نمی‌گیرد تا منشا اثرات مثبت برای آنها باشد.

captcha