توسعه فرهنگ عفاف و حجاب مستلزم تحکیم ارزش‏‌های اخلاقی در جامعه است
کد خبر: 1428983
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس‌آباد:

توسعه فرهنگ عفاف و حجاب مستلزم تحکیم ارزش‏‌های اخلاقی در جامعه است

گروه اجتماعی: در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، لازم است به تحکیم ارزش‏‌ها و مفاهیم اخلاقی خاصی از قبیل شرم و حیا و غیرت که با عفاف و حجاب رابطه نزدیک دارند و نیز به آموزش احکام شرعی مربوط به عفاف و حجاب و آموزش صحیح رفتار زن و مرد با یکدیگر در جامعه و خانواده توجه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن باقری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس‌آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، با اشاره به وضع فعلی جامعه در حوزه عفاف و حجاب، گفت: تعداد کمی از افراد در جامعه بر‌خلاف موازین اسلامی و ارزش‌های نظام و هنجارهای موجود ظاهر می‌شوند که سلامت جامعه و خانواده‌ها را به مخاطره می‌اندازند.

وی به نقش و جایگاه مردم در این زمینه اشاره کرد و افزود: مردم در اصلاح آسیب‌های اجتماعی نقش اساسی دارند و با برنامه‌ریزی باید از مشارکت و ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد فعال در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک گرفت و بین مردم و دستگاه‌های دولتی پیوند متقابل ایجاد کرد.

باقری عنوان کرد: عفاف و حجاب از نتایج و مظاهر ایمان و تقوا است، بنابراین برای تقویت آن باید در درجه اول به تحکیم ایمان و تقویت باورهای دینی افراد جامعه که در حکم روح و ریشه اخلاق و رفتار آنان است، توجه شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس‌آباد اظهار کرد: در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، لازم است به تحکیم ارزش‏‌ها و مفاهیم اخلاقی خاصی از قبیل شرم و حیا و غیرت که با عفاف و حجاب رابطه نزدیک و بی‏‌واسطه دارند و خود از ثمرات ایمان و تقوا محسوب می‏‌شوند و نیز به آموزش احکام شرعی مربوط به عفاف و حجاب و آموزش صحیح رفتار زن و مرد با یکدیگر در جامعه و خانواده توجه کافی مبذول شود.

باقری یادآور شد: مردم انتظار دارند که متولیان امر، سلامت جامعه را حفظ کرده و با خاطیان برخورد قانونی کنند و ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر و نیروی انتظامی باید در این زمینه تعامل نزدیک و همسو داشته باشند.

captcha