لزوم توجه به تربیت نیروی انسانی در کنار سیاست‌‌گذاری‌های افزایش جمعیت
کد خبر: 1428306
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷
امام جمعه زنجان تأکید کرد:

لزوم توجه به تربیت نیروی انسانی در کنار سیاست‌‌گذاری‌های افزایش جمعیت

گروه سیاسی: برای جلوگیری از پیری جمعیت کشور، باید سیاست‌گذاری‌های مناسبی صورت گیرد و در کنار آن نیز به تربیت نیروهای انسانی نیز که مهم‌ترین سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند، توجه شود، چراکه این امر سبب بهره‌برداری مناسب از منابع موجود کشور را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان ظهر روز گذشته، 20 تیرماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان، با اشاره به‌مناسبت 23 تیرماه 1378، گفت: جرقه وقایع تلخ کوی دانشگاه تهران از 18 تیرماه همان سال توسط برخی بدخواهان نظام اسلامی ایران رقم خورد و با تدبیر و دوراندیشی مقام معظم رهبری و حضور بسیجی‌وار مردم این توطئه نیز نقش بر آب شد.

وی افزود: حادثه تلخ 23 تیر 78، دو پیام اساسی را به دشمنان اسلام یادآور شد و ثابت کرد که ولایت‌فقیه، ستون خیمه انقلاب اسلامی ایران بوده و همچنین نقش بی‌نظیر مقام معظم رهبری در مدیریت بحران را نیز به رخ آنها کشید.

امام جمعه زنجان با اشاره به کودتای نوژه در 18 تیر، اظهار کرد: با نقشه‌های بختیار و دشمنان نظام اسلامی ایران، 60 افسر اخراجی در نظر داشتند تا مراکز مهم انقلابی همچون صدا و سیما، مقر سپاه پاسداران، کمیته انقلاب اسلامی و جماران را بمباران کنند و با سقوط تهران، دیگر مناطق کشور را نیز در اختیار بگیرند، اما این کودتا نیز با هوشیاری نقش بر آب شد.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به فرارسیدن 20 تیر، روز جهانی جمعیت، بیان کرد: در سال‌های اخیر روند کند افزایش جمعیت کشور بارها از سوی مقام معظم رهبری هشدار داده شده و از سویی نیز کارشناسان این حوزه بیان می‌دارند که اگر این فرآیند رشد ادامه یابد، جمعیت پیر و در نتیجه ضعف کشور را در سال‌های آینده شاهد خواهیم بود.

وی عنوان کرد: در این راستا و برای جلوگیری از پیری جمعیت کشور، باید سیاست‌گذاری‌های مناسبی صورت گیرد و در کنار آن نیز به تربیت نیروهای انسانی که مهم‌ترین سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند، توجه شود، چراکه این امر سبب بهره‌برداری مناسب از منابع موجود کشور را به دنبال دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در پایان با تأکید بر توجه به مقوله ازدواج و آسیب‌های آن، یادآور شد: دین مبین اسلام، بنای اصلی هر جامعه را خانواده دانسته و آن را کانون اصلی تربیت صحیح نیروی انسانی معرفی می‌کند؛ از این‌رو ضروری است تا جوانان به تشکیل خانواده اقدام کرده و به نیازهای طبیعی خود بر مبنای عقل و شرع پاسخ دهند.

captcha