پیش‌بینی جمع‌آوری ۴۰۰ میلیارد تومان زکات/ زکات مختص کشاورزان نیست
کد خبر: 1417755
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳

پیش‌بینی جمع‌آوری ۴۰۰ میلیارد تومان زکات/ زکات مختص کشاورزان نیست

گروه جامعه: دبیر ستاد احیای زکات کل کشور با اشاره به پیش‌بینی جمع‌آوری زکات ۴۰۰ میلیارد تومانی در سال جاری، تصریح کرد: همه زکات واجب دارند و این حکم مختص کشاورزان نیست.

حسین نبی‌لو، دبیر ستاد احیای زکات کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: زکات مختص کشاورزان نیست بلکه زکات واجب را همه دارند و همه مردم باید با مراجعه به مرجع تقلید خود با نحوه پرداخت و میزان زکات خود آشنا و این فریضه الهی را احیا کند.

احیا و همه‌گیر شدن پرداخت زکات با تدوین 15 برنامه تبلیغی

وی تلاش برای اطلاع‌رسانی فرد به فرد را اصلی‌ترین راه برای توسعه این مهم اعلام و اظهار کرد: امسال 15 برنامه برای احیا و همه‌گیر شدن پرداخت زکات طراحی و تدوین شده است که این برنامه‌ها از اوایل تابستان اجرایی خواهد شد.

جمع‌آوری 400 میلیارد تومان زکات در سال جاری

نبی‌لو بیان کرد: در سال جاری طبق مصوبه باید 230 میلیارد تومان زکات در سطح کشور جمع‌آوری شود ولی این ستاد با توافقی که با استان‌های سراسر کشور داشته است امید جمع‌آوری 400 میلیارد تومان زکات را دارد و طبق برآوردهای ستادهای استانی امسال بالغ بر 170 میلیارد تومان بالاتر از مصوبه زکات در کشور جمع‌آوری خواهد شد.

دبیر ستاد زکات کشور عنوان کرد: بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری در محوریت قراردادن مساجد و ائمه جماعات در امر زکات لازم است مصارف زکات در موارد هشتگانه آن بوده و با محوریت امام جمعه صورت گیرد.

احیای زکات نیازمند همکاری و تعامل سایر نهادها است

به گفته این مسئول ستاد احیای زکات، احیای فریضه زکات در جامعه نیازمند همکاری و تعامل سایر نهادها بوده و یک ارگان خاص به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه فرهنگ‌سازی انجام دهد به همین منظور از همه نهادها دعوت می‌شود که در این راستا ستاد زکات را یاری کنند.

تزریق اعتبارات زکات از سوی دولت

وی با بیان اینکه جریان زکات حرکت رو به رشدی طی سال‌های گذشته داشته است، گفت: اگر در این راستا دولت با تزریق اعتبارات زکات سرمایه‌گذاری جدی داشته باشد مشکل بسیاری از روستاها حل می‌شود.

captcha