ثمرات پرداخت زکات در جامعه مطرح شود
کد خبر: 1412447
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴

ثمرات پرداخت زکات در جامعه مطرح شود

گروه اجتماعی: مدیر شورای زکات خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ثمرات پرداخت زکات باید در جامعه مطرح شود، گفت: واجب است وجوه جمع‌آوری زکات در همان منطقه به مصرف برسد و هیچ کسی حق ندارد زکات جمع‌آوری شده را در جای دیگر هزینه کند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حسین فلسفی، مدیر شورای زکات خراسان جنوبی امروز، 10 خرداد در حاشیه جلسه شورای زکات شهرستان طبس در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در طبس به‌عنوان مثال سال گذشته حدود 10 تن خربزه به ستاد زکات کمک شده که با نام خود خیر به عنوان زکات مستحبی در بین محرومان تحت پوشش امداد هزینه شده است.



مدیر شورای زکات خراسان جنوبی افزود: کل درآمد زکات در سال 92 مبلغ یک میلیارد و 401 میلیون تومان بوده که  از این مبالغ اخذ شده قانون اجازه داده 70 درصد سهم محرومین و 30 درصد برای پروژه‌های عمرانی هزینه شود.



وی با اشاره به اینکه رشد زکات در سال 92 نسبت به سال قبل آن 79 درصد بوده و از طرفی این مبالغی که در قالب پروژه‌ها اختصاص یافته 93 پروژه در سال 92 بوده است، اظهار کرد: مبلغ پروژه‌ها و سهم محرومان از اعتبارات امدادی و دولتی اختصاص یافته 430 میلیون تومان بوده است.



مدیر شورای زکات استان خراسان جنوبی تأکید کرد : واجب است وجوه جمع‌آوری زکات در همان منطقه به مصرف برسد و هیچ کسی حق ندارد زکات جمع‌آوری شده را در جای دیگر هزینه کند مگر اینکه با رضایت مردم محل باشد.



احمد رفیعی، رئیس کمیته امداد طبس نیز گفت: به لطف الهی شهرستان طبس با همراهی مردم نوع دوست و نیک اندیش در سال 92 بالغ بر یک  میلیارد و 160 میلیون ریال زکات جمع‌آوری شده است.



وی ادامه داد: این مبلغ در دو بخش مستحبی و واجب بوده که در زکات  واجب 12 میلیون تومان بوده و نسبت به سال قبل آن با همراهی روحانیت مبلغ زکات 45 درصد رشد داشته است.



رفیعی عنوان کرد: در جهت اجرای این فریضه الهی با مدیریت منابع زکات در جهت تحقق فرامین رهبری معظم زکات مستحبی را دردستور کار قرار دادیم که در سال گذشته قریب به 600 میلیون ریال بابت احداث پروژه های روستایی در مناطق محروم، هیئات و خانه عالم هزینه شده و 50 درصد این مبلغ به عنوان اعتبارات تشویقی به روستاها تزریق شده است.

captcha