بیش از دو میلیارد ریال زکات توسط مردم مهرستان جمع‌آوری شد
کد خبر: 1405731
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
در سال گذشته؛

بیش از دو میلیارد ریال زکات توسط مردم مهرستان جمع‌آوری شد

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان مهرستان از جمع‌آوری بیش از 2 میلیارد ریال زکات مردم شهرستان در سال گذشته خبر داد.

 ناصر ریگی، مدیر کمیته امداد شهرستان مهرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: مردم مؤمن شهرستان با پرداخت 2 میلیارد و 173 میلیون ریال زکات در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های کمیته امداد مشارکت داشته‌اند.

وی افزود: توسعه و تعمیر و تجهیز مساجد، بازسازی قنوات آسیب دیده از سیل، تسطیح معابر و جدول گذاری خیابان‌ها و مصارف عام‌المنفعه دیگر از جمله طرح‌هایی است که درسال جاری از محل زکات انجام شده است.

ریگی با اشاره به اهمیت توجه به زکات و ضرورت پرداختن به این واجب الهی گفت: تلاش برای ترویج فرهنگ زکات که در قرآن کریم هم ردیف با نماز و حتی در سوره اعلی قبل از امر به نماز مورد تاکید قرار گرفته بسیار حائز اهمیت و از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.

مدیر کمیته امداد مهرستان همچنین ضمن تأکید بر ترویج این فرهنگ الهی و تأثیر پرداخت زکات در فقر زدایی فرهنگی و اقتصادی جامعه افزود: کمیته امداد طبق سالهای گذشته همچنان آماده همکاری و تعامل بیشتر با ادارات و مسئولان مربوطه در این زمینه است.

captcha