ایجاد اشتغال؛ رکن اساسی توسعه فرهنگی و پیشرفت اقتصادی
کد خبر: 1404430
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
رئیس جهاد دانشگاهی فارس اظهار کرد:

ایجاد اشتغال؛ رکن اساسی توسعه فرهنگی و پیشرفت اقتصادی

گروه اجتماعی: رستگار با اینکه ایجاد اشتغال یکی از ارکان مهم توسعه فرهنگی و پیشرفت اقتصادی است، گفت: در این میان نقش اشتغال مولد و پایدار بسیار اساسی‌تر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، یازدهمین گردهمایی سراسری امروز، 17 اردیبهشت با حضور رئیس جهاد دانشگاهی کشور، رئیس سازمان اشتغال جهاد دانشگاهی، امام جمعه موقت شیراز و مدیرکل تعاون،‌ کار و امور اجتماعی فارس و معاون اشتغال استانداری فارس، در شیراز آغاز به‌کار کرد.
مسعود رستگار، رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس در این گردهمایی گفت: اگر قانونی، اجرایی و نظارتی متناسب با خواست مقام معظم رهبری حرکت کرده و وظایف خود را به نحو مطلوب ایفا کرده بودیم، جایگاه نظام و کشور ما به ویژه در بعد اقتصادی بسیار بالاتر و بارها مقاوم‌تر از وضع موجود بود.
وی افزود: سیر زنحیره‌ای و در امتداد یکدیگر بودن نام‌گذاری‌های سال‌های اخیر توسط رهبری، تا حدودی نواقص اقدامات سال‌های گذشته مدیران سطوح مختلف و نتیحه عدم رضایت رهبری از عملکرد ایشان را تداعی می‌کند.
رستگار با اینکه ایجاد اشتغال یکی از ارکان مهم توسعه فرهنگی و پیشرفت اقتصادی است، گفت: در این میان نقش اشتغال مولد و پایدار بسیار اساسی‌تر است.
رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس لازمه اشتغال پایدار را علم و تجربه دانست و گفت: نظام ما امروزه به عالمانی محرب و کار بلد نیازمند است تا بتوانند خیل عظیم مشکلات به ویژه در حوزه اقتصاد  را با سر پنجه  تدبیر مدیریت حل کنند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس تأکید کرد: جهاد دانشگاهی و به ویژه حوزه همیاری اشتغال آن باید جایگاه خود را شناخته و قدر آن را بداند.
وی ابراز کرد: فرصتی اندک در اختیار است تا متخصصان متعهد جهاد دانشگاهی راهکارهای مشخصی را در راستای توانمندسازی و سپس اشتغال  دانش آموختگان رشته‌ها و مقاع مختلف تحصیلی ارائه کنند و الگوهایی توسط سایر دست‌اندرکاران اشتغال هم به کار گرفته شود تا شاهد کاهش بیکاری‌ها و شکوفایی اقتصاد ملی باشیم.

captcha