زکات شرایط زندگی برادرانه را برای افراد جامعه فراهم می‌سازد
کد خبر: 1401543
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
ماموستا حسین‌زاده:

زکات شرایط زندگی برادرانه را برای افراد جامعه فراهم می‌سازد

گروه اجتماعی: رئیس شورای زکات شهرستان سقز با تأکید بر پرداخت زکات به‌عنوان فریضه الهی و یکی از واجبات دین، گفت: زکات جریمه نیست، بلکه زکات واقعیتی اجتماعی است که سبب می‌شود همه ما در کنار هم برادرانه زندگی کنیم.

ماموستا عبدالرحمان حسین‌زاده، امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان سقز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: برای تحقق پیام امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نیازمند تلاش جدی همه مسئولان هستیم.

وی افزود: باید تهدیدات زکات را برای ترویج آن بیان کنیم؛ چرا که احادیث و آیاتی زیادی در قرآن وجود دارد که مسلمانان را به پرداخت زکات تشویق کرده است.

ماموستا حسین‌زاده به پیشرفت شهرستان سقز در زمینه پرداخت زکات اشاره و عنوان کرد: این پیشرفت نباید موجب توقف تلاش و کوشش این شهرستان در راستای ترویج زکات شود.

وی با تأکید بر پرداخت زکات به‌عنوان فریضه الهی و یکی از واجبات دین، بیان کرد: پرداخت زکات برای محفوظ ماندن انسان و سلامتی جامعه یک ضرورت است.

امام جمعه سقز با اشاره به اینکه ثروتمندان با دادن صدقه به افراد نیازمند و محروم جامعه کمک می‌کنند، متذکر شد: اگر فرهنگ پرداخت زکات در جامعه نهادینه شود، جامعه‌ای بدون نیازمند خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد در اسلام شکست خوردنی نیست ولی بی‌توجهی به آن موجب شکست ظاهری می‌شود، بیان کرد: در زمان صدر اسلام افراد با پرداخت زکات به افراد نیازمند کمک می‌کردند تا مانع از افتادن این افراد در منجلاب مشکلات مالی شوند.

امام جمعه سقز یادآور شد: زکات جریمه نیست، بلکه زکات واقعیتی اجتماعی است که سبب می‌شود همه ما در کنار هم برادرانه زندگی کنیم.

captcha